Visió de país de la CCMA
S'aprova la primera part del llibre d'estil en què es reitera que ‘país', ‘nació' i ‘govern' fan referència a Catalunya
Expressar la identitat nacional de Catalunya és un dels principis que defineixen, com a servei públic, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Així consta en la Guia editorial, primera i principal part del llibre d'estil dels mitjans de la Generalitat que va aprovar ahir el consell de govern de l'ens. El document, fruit d'un any de treball, estableix el marc editorial i lingüístic i les normes periodístiques, ètiques i professionals, i substitueix la Carta de principis per a l'actuació dels mitjans de la CCMA.
La Guia editorial, que estarà disponible avui a internet (www.ccma.cat/llibredestil), deixa clar que “termes com país, nació o govern fan referència a Catalunya” –com ja deia la Carta de principis– i recull en l'apartat de principis editorials, entre d'altres aspectes, que es garanteix l'atenció a tot el territori i s'evita una visió centralista. A més dels principis de la CCMA, la Guia editorial consta de dos apartats més: pràctiques professionals, que inclou els principis deontològics; i publicitat, en què es reitera el finançament mixt, es remarca que ni publicitat ni patrocinis no condicionen la informació, i també que els anuncis han de ser difosos preferiblement en català.
La Guia editorial és la primera de les tres parts del llibre d'estil. Les altres dues són els Manuals d'ús, que estan en procés d'elaboració i són la concreció de la Guia editorial a la pràctica, i el portal lingüístic corporatiu, que és la referència lingüística de l'ens, on des del 2006 es recullen els criteris del seu model de llengua.
Punts més destacats dels principis de la CCMA
Missió institucional: oferir un servei públic de qualitat en català, compromès amb els principis ètics i democràtics i amb la promoció de la cultura i de la llengua catalana, i de l'aranès.
La CCMA ha de reflectir la diversitat, garantir el pluralisme i la imparcialitat, afavorir la cohesió social i expressar la identitat nacional de Catalunya.
Es fixa el compromís per oferir continguts de qualitat amb vocació divulgadora i per promoure la innovació en la recerca de nous formats.
Principis editorials: es recull el compromís de servei amb el país i la producció i difusió de continguts des de Catalunya cap a tot el món, alhora que es garanteix l'atenció a tot el territori i s'evita una visió centralista.
Termes com país, nació o govern fan referència a Catalunya.
S'emparen el respecte a les persones, la independència del poder polític i econòmic i la llibertat professional.
Enllaços relacionats
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 29-07-2010, Pàgina 53
- El Punt. Barcelona 29-07-2010, Pàgina 53
- El Punt. Camp de Tarragona 29-07-2010, Pàgina 53
- El Punt. Comarques Gironines 29-07-2010, Pàgina 53
- El Punt. Penedès 29-07-2010, Pàgina 53
- El Punt. Maresme 29-07-2010, Pàgina 53
- El Punt. Vallès Occidental 29-07-2010, Pàgina 53
- Avui 29-07-2010, Pàgina 49