transports
S'acaba el vol a Madrid i Spanair se'l planteja a l'hivern
Ryanair va oferir ahir les últimes tres freqüències i va abandonar la ruta
A l'estiu no hi haurà connexió directa
Des d'avui l'aeroport de Girona ha perdut altra vegada la connexió amb Madrid. La ruta, que es feia amb tres vols diaris, ha estat una de les damnificades per la retallada de Ryanair a les instal·lacions de Vilobí. Així, prop de la mitjanit arribava a l'aeroport de Girona l'últim vol operat per la companyia, i la ruta més reclamada per l'empresariat i la societat civil gironina tornava a desaparèixer.
Les perspectives són incertes. L'opció que s'havia plantejat inicialment era que Spanair oferís la ruta, però al final les converses entre la companyia i la Generalitat no han arribat a fructificar. Com a mínim per aquest estiu, en què l'aerolínia catalana ja ha descartat oferir aquesta ruta, segons va confirmar dilluns mateix a la Generalitat. Fonts de la companyia han insistit que les relacions amb el govern són molt bones, però que la decisió s'ha pres en tenir la temporada d'estiu programada. De fet, les converses es mantindran i guanya pes la possibilitat d'oferir la ruta a partir del setembre. La intenció seria fer un vol diari, que aniria a Madrid al matí i tornaria al vespre. D'altra banda, representants de la companyia assistiran avui a l'acte per defensar una gestió de l'aeroport de Girona des del territori.
LA XIFRA
Una decisió controvertida
La decisió de Ryanair s'ha atribuït, més que als resultats comercials de la ruta, a una manera de pressionar la Generalitat. El vol amb Madrid sempre ha tingut un caràcter simbòlic i ha estat un dels més reclamats, i amb la seva eliminació Ryanair ha volgut demostrar la seva força. Perquè els números eren bons: el 2010 hi van volar 298.000 persones, i va ser la ruta més utilitzada. Tot i això, el president de Ryanair, Michael O'Leary, va dir que tenien altres rutes més interessants per a Girona.