mobilitat
El nombre de motos creix un 48% a Girona en 5 anys
La capital té ara més de 8.600 motos, quan l'any 2006 no arribaven ni a les 6.000
Els problemes per aparcar i els embussos en hora punta converteixen les dues rodes en la millor opció
El nombre de motocicletes a la ciutat de Girona ha augmentat un 48% en només cinc anys. Les xifres de l'Ajuntament de Girona reflecteixen que l'any passat es comptabilitzen 8.652 motos a la capital gironina, gairebé tres mil més que l'any 2006 quan el padró dels vehicles de dues rodes se situava en els 5.840 unitats. Les creixents dificultats per trobar aparcament a la ciutat i l'increment d'embussos en les hores punta han convertit els vehicles de dues rodes en l'elecció per a molts ciutadans que s'han de desplaçar per la capital.
El regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, admet que cada cop més les motos són l'alternativa escollida per molts veïns per moure's amb més rapidesa per la ciutat. Per aquest motiu, el govern de CiU ja ha anunciat la voluntat de crear més places d'aparcament per satisfer aquest augment de demanda. Alcalà assenyala que encara no han xifrat quantes noves places d'aparcament es faran perquè es pretén que aquesta qüestió es decideixi en la taula de mobilitat que convocarà en breu el govern per discutir sobre la circulació i la seva problemàtica a Girona. La manca de places d'aparcament salta a la vista amb el repàs de les xifres, ja que mentre el nombre de motos s'acosta a les nou mil, la ciutat té comptabilitzades unes 3.500 places reservades per a les dues rodes. El govern creu que l'augment de motos també afavoreixen la mobilitat. En aquestes xifres, encara caldria sumar-hi els 5.600 ciclomotors que hi ha a la ciutat, així com els centenars o milers de motocicletes que cada dia entren a la ciutat provinents de municipis propers com Salt, Sarrià, Sant Julià de Ramis, Cassà, Quart, Bescanó o Fornells.
Sancions a la vorera
La falta d'aparcaments està provocant que en alguns punts les motos tornin a envair les voreres, com és el cas del sector dels jutjats o a la plaça Marquès de Camps. Alcalà adverteix que “se sanciona si s'aparca a les voreres” i indicar als motociclistes que “no es pot pretendre aparcar al davant d'on es va, potser cal aparcar a cent metres on ja hi ha lloc”.
LES XIFRES
La grua costarà un 15% més a partir del 2012
Les noves ordenances fiscals per al 2012 preveuen que la grua municipal costi un 15% de dia i al centre, mentre que l'augment en cap de setmana o nit supera el 30%. S'ha apujat més per motos i bicis.
Més de 45.000 turismes a la capital gironina
L'any passat el padró de turisme reflectia que la ciutat té prop de 45.500 turismes. Curiosament són uns cinc-cents vehicles menys que el 2009. El 2006, però, n'hi havia 41.200 unitats.
El canvi de llei fa que hi hagi menys ciclomotors
La possibilitat que els conductors puguin dur motos de fins a 125 centímetres cúbics ha perjudicat la venda de ciclomotors. Ho demostra que si l'any 2006 n'hi havia 6.460, ara n'hi hagi 5.600.
Una ocupació d'1,2 viatgers en els turismes
L'equip de govern està analitzant tot el trànsit de la ciutat i ja té comprovat que de mitjana l'ocupació dels vehicles és 1,2 persones. Per això, l'ús de la moto permet més fluïdesa en el trànsit.