Barcelonès
L'oposició carrega contra la puja del preu del Bicing
La síndica lamenta que s'elimini la bonificació als desocupats
Els nous preus públics que l'Ajuntament de Barcelona aplicarà en alguns dels seus serveis a partir de l'any vinent ja han despertat les crítiques d'uns partits de l'oposició, que veuen una clara intencionalitat política en aquesta actualització tarifària. En el centre d'aquesta controvèrsia s'hi ha situat, de manera clara i explícita, l'increment del cost anual del Bicing, que passarà de 35 a 44 euros (+26%). Tant el PSC com ICV-EUiA han lamentat el fet que aquest mode de transport públic experimenti una puja tan important i, per contra, alhora el govern de CiU, amb el suport del PP, bonifiqui l'ús del vehicle privat dictant, per exemple, exempcions a l'àrea verda. L'oposició coincideix, també, a diagnosticar que aquest marc fiscal en què hi haurà puges al voltant de l'IPC en serveis com ara l'assistència domiciliària o les residències és conseqüència directa de l'acord de l'executiu de Xavier Trias amb els populars de rebaixar la previsió de determinats ingressos –per la via d'impostos– en el pressupost municipal vinent.
La síndica de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, també s'ha afegit al debat, en aquest cas per matisar que la inclusió d'una assegurança específica pel Bicing no ha estat un suggeriment seu, tal com va assegurar al govern. La recomanació de Vilà, concretament, era que tots els ciclistes que circulen per Barcelona, incloent-hi els que ho fan en bici pròpia, en disposin d'una. Així mateix, també va considerar ahir “una llàstima” que s'hagi suprimit l'exempció als desocupats de pagar les quotes per accedir a un equipament esportiu municipal. “Això els anava molt bé, i la prova és la gran demanda que hi havia”, ha reblat.