Recital de gravats de Marià Fortuny
El Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) ha renovat la sala dedicada a l'obra gràfica i exposa, des d'ahir, unes 50 estampes que mostren la destresa de Marià Fortuny com a gravador. Les estampes formen part del fons del gabinet de dibuixos i gravats del MNAC, i algunes no s'havien exposat mai.
A la nova sala dedicada al Fortuny gravador hi ha representats tots els temes, com ara l'orientalisme, el gènere de casaques o els retrats, que l'artista conrea a partir de la dècada del 1860, quan arriba a la maduresa creativa i aconsegueix una gran projecció internacional.
Obres com ara Guàrdia de la Casba a Tetuan, de 1861; Tiradora de cartes, de 1867; L'anacoreta, de 1869, o El botànic, de 1868-1869, permeten veure com Fortuny explora el clarobscur i assaja temes i recursos que després aplica a la pintura. També s'exposa l'última estampa que Fortuny va realitzar, un retrat de Velázquez, de 1873.