Economia

Galetes Trias augmenta les vendes en el mercat asiàtic

L'empresa de Santa Coloma de Farners començarà a produir la setmana vinent les noves galetes energètiques i saciants

Trias també s'està especialitzant en el sector de les caixes turístiques

Galetes Trias, de Santa Coloma de Farners, ha entrat amb força a la Xina, gràcies al nou any xinès, i s'ha convertit en el principal mercat exterior després del Japó. “Es menja molt de dolç i a més les caixes de llauna els agraden molt”, va explicar Maria Trias. L'empresa ahir va rebre la visita del conseller d'Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena; el director dels serveis territorials d'Empresa i Ocupació, Christian Serarols, i l'alcalde de Santa Coloma, Antoni Solà.

Fins ara, el Japó era el principal mercat de Galetes Trias. Venien principalment en zones turístiques, però “el terratrèmol de l'any passat va fer baixar el nombre de turistes al Japó i també les vendes de galetes”. Malgrat això, les exportacions de Trias ja són el 10% de la seva producció i aquest any esperen poder augmentar aquesta xifra.

Trias, però, no només ven en el mercat asiàtic, sinó que també ven a Europa (Alemanya, Holanda, Itàlia, Anglaterra, Finlàndia...). I, per dinamitzar l'exportació, l'any passat l'empresa va decidir renovar el logotip: tot i que continua portant els dos avis, aquesta vegada la parella surt més moderna i la imatge dóna més presència a les galetes.

L'empresa de Santa Coloma de Farners té previst presentar en la fira Alimentària dues noves línies de dolços: una de saciant i una altra d'energètica. Aquesta nova línia surt al mercat amb el nom de Triabé, nom que ja es fa servir per a les galetes sense sucre ni gluten que l'empresa produeix. Els nous productes saciant i energètic, segons Maria Trias, contenen una formulació especial i es dirigeixen a dos nous segments del mercat en què fins ara l'empresa no tenia presència.

D'una banda, les galetes saciants Triabé Plus estan pensades per a dietes de control de pes –per evitar picar entre hores o com a substitució d'un àpat– i es comercialitzaran en centres de dietètica i botigues especialitzades de productes dietètics. Les galetes energètiques Triabé Energy, d'altra banda, es dirigeixen a esportistes i es podran trobar en gimnasos, centres comercials esportius i botigues especialitzades.

Format per a turistes

El que l'empresa anomena caixes turístiques és un dels formats que més creixen en vendes. Són caixes de cartró o de llauna amb imatges de Barcelona, Gaudí o de diversos indrets de Catalunya. Últimament l'empresa ha decidit afegir-hi imatges de la Costa Brava, la Garrotxa i de Girona ciutat.

L'empresa té actualment una plantilla de 43 treballadors i va tancar el 2011 amb una facturació de quatre milions d'euros, una quantitat pràcticament igual que el 2010. A Catalunya les seves especialitats es poden trobar tant a les grans superfícies com a les botigues especialitzades i gurmet. De la fàbrica de Santa Coloma de Farners, surten 63 milions de galetes cada any.

LES FRASES

En la fira Alimentària de Barcelona presentarem les galetes energètiques i saciants
Maria Trias
Directora de màrqueting de galetes trias
El nostre mercat són les galetes, però també ens hem especialitzat en les caixes turístiques
Maria Trias
Directora de màrqueting de galetes trias
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.