empresa
Llagurt es consolida al territori i aspira a tenir 30 botigues els pròxims anys
L'empresa que va néixer a Girona el 2010 i ja té nou establiments rebrà el premi a la millor iniciativa comercial en innovació de la Generalitat
A mitjan 2010, la Glòria Salomó estudiava un màster de Borsa a Chicago quan un dia va acompanyar una companya de feina a buscar postres. Quan va veure que desenes de ciutadans feien cua per comprar una terrina de iogurt li va venir la inspiració. “Ja ho tinc”, va dir per correu a la seva amiga Íngrid Rahola, a milers de quilòmetres de distància: a Girona. Totes dues feia temps que deien que volien muntar un negoci, però fins llavors no s'hi havien decidit. Poc després, al novembre del 2010, Llagurt obria la primera botiga a la Rambla de Girona. Avui, un any i mig després de la primera botiga, han arribat a nou establiments oberts, repartits per capitals de comarca o per ciutats amb més de 30.000 habitants: Girona, Platja D'aro, Vic, Salt (Espai Gironès), Blanes, Mataró, Figueres, Barcelona. Les properes obertures estan previstes a Reus i Granollers.“La idea és que en els anys vinents s'arribin a tenir fins a trenta establiments”, entre els quals no descarten la Catalunya del Nord i Andorra.
Actualment, compten amb 14 treballadors –incloent-hi Glòria Salomó i Ingrid Rahola, de 28 i 27 anys, respectivament– i tenen “força sol·licituds” de persones interessades a obrir una franquícia, “cosa que és bona, perquè genera llocs de treball i riquesa al territori català”, manifesta Ingrid Rahola.
“Volem tenir un producte de qualitat, de quilòmetre zero i proper”, hi afegeix Salomó, que explica com van contactar amb granges de la zona abans de decidir-se pels proveïdors. Al final, van contactar amb dues empreses de Campllong perquè els facilités la matèria primera: el iogurt i la llet. El iogurt és de La Selvatana i la llet, de Llet de Vaca Vaca, respectivament. Pel que fa a la fruita, cada establiment disposa dels seus propis proveïdors “perquè és un producte molt fresc i és millor disposar d'un proveïdor a prop de cada local”. A la primavera, per exemple, es pot arribar als 100 quilos d'una fruita a la setmana. El perfil del client de iogurt és molt ampli i comprèn totes les edats. No obstant això, sí que hi ha uns toppings que “tenen més sortida”: les maduixes, lacasitos, cobertura de xocolata i les Oreo. “Però també la fruita en general”, hi afegeix Glòria Salomó. Íngrid Rahola i Glòria Salomó, imparables mentre preparen la nova temporada que ja és a punt de començar, continuen rebent premis. Des del primer Premi Bancaja, fins al recent primer premi a la millor iniciativa comercial en innovació”, guardó que rebran de mans del president de la Generalitat, Artur Mas, avui, al Palau de la Generalitat.