Política

política

El PSC vol que el PP inclogui més inversions a Girona

El partit ha presentat esmenes al pressupost estatal per 2 milions

Reclama també prioritzar l'N-II i el ferrocarril

El PSC ha presentat un paquet d'esmenes al pressupost de l'Estat perquè el govern del PP inclogui més inversions per a les comarques gironines. En partides concretes, el PSC demana uns dos milions d'euros més per a diversos projectes: mig milió per a l'Arxiu Històric Provincial de Girona; 250.000 euros pel Museu Thyssen de Sant Feliu de Guíxols; 300.000 euros per estabilitzar la platja de s'Abanell de Blanes; mig milió per incorporar la Costa Brava en les prioritats turístiques; o 200.000 euros per un tram del passeig de Platja d'Aro, entre d'altres. Segons el diputat Àlex Sáez, “són esmenes en què hi podem estar d'acord tots els grups i demostrar, així, la unitat d'acció que es reclama”. A més, destaca que s'adapten als objectius d'estabilitat pressupostària, ja que no s'hi han volgut incorporar tots els projectes pendents sinó només alguns dels considerats més urgents, per no fer disparar el pressupost. Pel que fa a les infraestructures, el PSC reclama que es compleixi la disposició addicional tercera de l'Estatut, que representaria uns 1.200 milions més del Ministeri de Foment. Segons el senador Rafel Bruguera, “l'Estatut és llei i el govern l'ha de complir, perquè ara els pressupostos són il·legals respecte a Catalunya”, sense renunciar a altres tipus d'iniciatives, més endavant, per complir amb aquest punt. De les comarques gironines, el PSC creu que les prioritats en aquest camp serien els trams sud de l'N-II, iniciar la licitació per fer subterrànies les vies del tren convencional a Girona i desdoblar la línia de tren Vic-Puigcerdà.

LA FRASE

Hem fet un exercici de resum amb les esmenes per complir amb l'objectiu d'estabilitat
Àlex Sáez
diputat del psc al congrés

LA XIFRA

56
per cent de reducció
en la inversió directa a les comarques gironines en els pressupostos generals de l'Estat.

“Pressupostos antisocials”

El primer secretari del PSC a les comarques gironines, Juli Fernández, va definir els pressupostos de l'Estat del 2012 com “els pitjors pressupostos de la història per a Catalunya, per la manca d'inversions i per no reconèixer els deutes”. A més, va afirmar que són “regressius, antisocials i no generen confiança”. Fernández va lamentar que CiU i el PP facin ara allò que abans criticaven, assegurant que l'anterior govern va demostrar que es podien fer polítiques d'austeritat sense tocar l'estat del benestar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.