infraestructures
La connexió de l'eix amb l'N-II a Caldes es retarda un mes
Segons la normativa de Foment, el ramal és massa a prop de la connexió que hi ha amb l'aeroport
La connexió de l'eix transversal amb l'N-II a l'altura de Caldes de Malavella en direcció a Girona s'endarrerirà un mes respecte de la data prevista inicialment, ja que, segons la normativa del Ministeri de Foment, aquesta connexió era massa a prop de la que enllaça amb l'aeroport.
Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat van admetre ahir que hi haurà un retard aproximat d'un mes a causa d'aquest entrebanc, de manera que no estarà a punt almenys fins al febrer.
Trobar l'encaix tècnic
La direcció va voler aclarir també que s'ha trobat “l'encaix tècnic del nou enllaç amb la normativa de Foment per dotar-lo de les connexions amb Girona”. Segons la normativa de Foment, la distància entre aquest futur enllaç (a l'altura de Franciac) i la connexió amb l'aeroport de l'N-II és de només 1,5 quilòmetres, i per tant, insuficient. El Departament de Territori, però, assegura que ja té una solució tècnica. Sense especificar ahir quina és la solució que permet esquivar l'entrebanc legal, fonts del departament van donar ahir per fet que entrarà en funcionament un mes més tard. La concessió a Cedinsa de l'eix comportarà destinar durant 33 anys uns 227 milions d'euros a conservació, i 237 a explotació.
LA XIFRA
LA DATA
Cinquanta viaductes i 40 enllaços
Quan s'hagi obert definitivament el desdoblament total de l'eix, culminarà una de les obres públiques més importants que s'han fet a Catalunya en els últims anys. S'hauran desdoblat 143 quilòmetres de carretera i s'haurà construït un nou tram de 2 quilòmetres d'autovia (des de l'AP-7 fins a connectar amb l'N-II desdoblada al terme de Caldes de Malavella). Els treballs han inclòs una cinquantena de viaductes, catorze túnels i 40 enllaços. A més, s'ha aprofitat per dur a terme treballs de millora i adaptació de petits trams.