Societat

La devolució de la compra electrònica s'amplia a 14 dies

La nova llei de consum protegeix millor els clients en el comerç per internet

Perquè una compra sigui efectiva, el client haurà de confirmar el preu total

El Consell de Ministres va aprovar ahir el projecte de llei per a la defensa dels consumidors i usuaris, que reforça la protecció dels consumidors en les compres per internet i que, entre altres coses, amplia fins a catorze dies el termini per tornar un producte, termini que fins ara només era d'una setmana. A més, el client tindrà dotze mesos per fer la devolució en cas que el venedor no l'hagi informat que tenia 14 dies per tornar el producte.

El projecte, que incorpora una directiva de la Unió Europea, dota els usuaris de nous drets pel que fa a terminis d'entrega i devolució, desestimació, risc de pèrdua o deteriorament del producte comprat, segons va explicar la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Ana Mato. Segons informa l'agència Efe, la llei ampliarà la informació prèvia al contracte, que s'haurà de facilitar als consumidors en general i al client particular en cas que formalitzi un contracte a distància. La informació haurà de ser clara i comprensible. “Es tracta d'eliminar la lletra petita”, en paraules de la ministra Mato.

Una de les novetats de la llei seran les mesures destinades a evitar els sobrecostos encoberts. Així, el venedor s'haurà d'assegurar que el sistema de compra electrònica que ofereix obliga el comprador a confirmar el preu final de la compra. Si al consumidor se li cobra un cost addicional a l'acordat sense consentiment exprés i per mitjà d'opcions per defecte, el client tindrà dret al reemborsament del pagament.

Costos addicionals

La llei també estableix noves regles pel que fa als costos addicionals. Si el venedor habilita una línia telefònica per comunicar-se amb el comprador, l'ús d'aquesta no podrà suposar un cost superior al de la tarifa bàsica. En cas que sigui l'empresari qui es posi en contacte amb el client per oferir-li un contracte de compra, aquest s'haurà de confirmar per escrit. L'oferta no serà vàlida fins que no estigui signada pel client o confirmada per correu postal, fax, correu electrònic o amb un SMS.

D'aquesta manera s'assegura que el consumidor és conscient de les condicions que accepta, fet discutible si el contracte s'ha fet només en conversa telefònica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.