Economia

Emprenedoria

Una aplicació per regalar

Un grup de gironins i una gallega posen al mercat una aplicació per a ‘smartphone' que aposta per les relacions personals

Es pot descarregar de manera gratuïta

De la satisfacciód'ajudar i per trencar
amb l'individualisme de
la societat neix Bloomfits

S'acosta Nadal i les famílies s'activen a la recerca de regals per als més petits. Avis, tiets i cosins truquen als pares per demanar què volen els nens, i els pares, finalment, decideixen fer una llista amb tot el possible i distribuir-la entre els familiars i amics a través d'una nova aplicació per a smartphone, Bloomfits, que permetrà a tot el grup conèixer quins regals es van adquirint i quins continuen pendents. S'acaba d'estrenar una pel·lícula nova al cinema i un, que no sap amb qui anar-hi, ho comenta a través de l'app: “qui vol venir a...” o “busco dentista per a la meva filla, algú en coneix cap?” o “deixo la meva Roomba per si algú la vol provar”.

Tots aquests són alguns dels exemples del que permet aquesta aplicació per a mòbil Android i Iphone i que han dissenyat un grup de quatre gironins i una gallega. “Tot roda al voltant del fit, la ‘cosa', és l'excusa per acostar-te als teus cercles més propers, ja siguin amics, feina, pares de l'escola, família, hobbies... i tenir la satisfacció de compartir-ho”, explica Santi Costa, que lidera el grup. Costa, després de deu anys a Silicon Valley i de treballar amb Google i Slide, va decidir crear la pròpia empresa. L'app es pot descarregar ja de manera gratuïta als smartphones i, en un futur, també tindrà pàgina web.

“Es diferencia d'altres aplicacions pel fet que hi ha la ‘cosa' pel mig i que aquesta és la iniciadora de les converses”, explica Costa, que insisteix que amb Bloomfits es busca “l'experiència de poder ajudar algú”. La satisfacció d'ajudar i d'alguna manera que també serveixi per sortir de l'individualisme de la societat actual. “Volíem fer un producte que et fes millor com a persona.” Buscar, deixar o regalar de manera desinteressada sense obtenir res més a canvi que aquesta satisfacció del contacte i l'ajuda a l'altre. S'ofereixen coses tangibles, però també intangibles, com ara recomanacions a l'hora de viatjar a determinat país, trobar algú que
vagi a recollir el fill a l'escola en un cas d'emergència...

La llista és infinita. “A part d'aconseguir el que demanes molt ràpidament, sempre em sorprèn quan l'amic més inesperat em respon amb una idea sobre el que demano”, diu Costa. Aquest concepte d'anar més enllà de la qüestió pràctica i focalitzar-lo en l'acció en si mateixa i el fet de comunicar-se és clau per entendre la manera de fer de Bloomfits. Es podria dir que l'objecte que mou la conversa és només l'excusa per restablir el contacte amb els cercles més propers. O quan es tracta de regalar o deixar, l'app guia l'usuari des del moment que un decideix desprendre's d'un objecte fins que arriba a una nova mà.

A més de Costa, darrere Bloomfits hi ha Albert Martín (fundador de Moneytrackin' i que quan tenia 22 anys va ser nomenat per Businessweek un dels millor 20 joves emprenedors d'Europa menors de 25 anys); Jordi Manté (Seleqto), Pep Sánchez (fundador de Meristation) i María Roade. Bloomfits es va començar a idear l'estiu del 2012 però no ha estat fins als darrers mesos que ha començat a agafar impuls. Ara, mentre comença a conèixer-se, Bloomfits també busca inversors que comparteixin aquesta visió del món que per ells és prioritària: la satisfacció de l'esperit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia