El Consorci del Transport Sanitari queda sense la gestió de les ambulàncies
El Servei Català de la Salut ha adjudicat el servei a l'empresa Transport Sanitari de Catalunya (TSC) perquè va presentar l'oferta econòmica més avantatjosa
El Consorci de Transport Sanitari de Catalunya (CTSC) Regió Girona ha quedat finalment sense la gestió del servei de les ambulàncies, tal com ja va avançar aquest diari el dia 19 de març. El CTSC, que fa disset anys que gestiona el servei de les ambulàncies de les comarques gironines, ha perdut el concurs public i l'empresa adjudicatària ha estat Transport Sanitari de Catalunya (TSC), al darrere de la qual hi ha la família Bonomi, propietària de Port Aventura. Aquesta empresa ha guanyat el concurs del transport sanitari per a les zones de Girona, l'Alt Pirineu i la Catalunya central per haver presentat l'oferta econòmica més avantatjosa, tal com s'especifica en la resolució de l'adjudicació. El contracte amb la nova adjudicatària es formalitzarà el 24 d'abril.
El consorci està format per deu empreses gironines i disposa de vuit delegacions territorials comarcals. Les empreses que formen part d'aquest consorci es veuran afectades per aquesta decisió, d'aquí que la FOEG lamentés recentment, en el moment en què es va saber l'adjudicació de caràcter provisional, que en la puntuació prevalgués l'oferta econòmica a la baixa abans que la proximitat. I van reclamar al CatSalut que revisés la puntuació tenint en compte aquest criteri juntament amb la qualitat del servei prestat fins ara.
El Departament de Salut va informar ahir que les empreses adjudicatàries subrogaran el personal que treballa en aquest sector i també el nombre de vehicles. El nou concurs, que augmenta el nombre d'hores en un 5,29%, tindrà un període vigent de sis anys prorrogable fins a un màxim de deu anys. Salut aposta per la unificació de la gestió del transport sanitari urgent i no urgent, i vol potenciar un nou model d'atenció que prioritzi l'assistència qualificada in situ per sobre del trasllat del pacient. I per poder oferir aquest servei, les empreses utilitzaran uns nous vehicles d'utilització ràpida (VIR).
Per mitjà d'una unió temporal d'empreses (UTE) amb el Grup La Pau, el TSC també ha estat l'adjudicatari del transport en ambulància en l'àmbit metropolità del Barcelonès nord i al Maresme. D'altra banda, la multinacional danesa Falck, amb presència en 45 països, gestionarà el transport sanitari al Vallès Oriental, en l'àmbit metropolità del Baix Llobregat i a l'hospital del Llobregat, i en UTE amb Ambulàncies Vallès al Vallès Occidental. Es tracta del contracte més important de la legislatura: el valor estimat del contracte és de 2.556.485.716,75 euros.
LA XIFRA
LA FRASE
L'empresa presentarà al·legacions “de pes”
El director gerent del consorci, Pere Maria Martínez, es va mostrar ahir confiat que la situació farà un tomb amb les al·legacions “de pes” que presentaran en els pròxims dies. “No estic ni mort ni enterrat”, va manifestar ahir a aquest diari, convençut que encara hi ha possibilitats de revertir la situació i continuar gestionant el servei de les ambulàncies. De moment, el consorci ja ha demanat autorització per poder accedir a la documentació presentada per l'empresa adjudicatària per preparar les al·legacions. En aquests moments, el consorci té una flota de 175 vehicles i una plantilla de 460 treballadors. I, segons va indicar ahir Pere Maria Martínez, la pèrdua d'aquest contracte representaria la pèrdua d'un 93% de la facturació total de l'empresa.