Tèxtil Tarragó llança al mercat una gamma de productes de mantes polars

L'empresa de Vilobí d'Onyar vol consolidar-se a Europa com a referent en el sector de les tovalloles amb llicència de marca

Si visiteu la botiga del Barça o de l'Espanyol, o qualsevol establiment, i us pareu a mirar els productes tèxtils per a la llar d'aquests equips, trobareu que la gran majoria provenen de Vilobí d'Onyar, i concretament de l'empresa Tèxtil Tarragó. Passa el mateix si us topeu amb productes de Shin-Chan, Harley Davidson, Supernenes, Betty Boop, Doraemon, Bob Esponja o Teletubbies; tots surten del magatzem de Tèxtil Tarragó, que està situat a tocar de l'aeroport de Girona, al SIM la Selva.

Varietat de productes

L'experiència i la tradició de l'empresa sobretot en tovalloles de platja amb llicències permeten posar a la disposició dels clients la més àmplia gamma del mercat de tovalloles estampades. A més, Tèxtil Tarragó ofereix una gran varietat de productes relacionats amb el tèxtil per a la llar, com poden ser draps de cuina, barnussos, davantals, pitets per a nadons, coixins infantils, fundes nòrdiques i mantes polars. Aquest últim és un producte que s'ha volgut impulsar aquest any en el catàleg d'hivern per aquest 2009 i 2010. Es tracta d'una sèrie de mantes estampades amb la varietat més àmplia de personatges, des dels de Bola de Drac, el Capità Amèrica, Cars, Mickey Mouse, Barby, les princeses de Disney o els protagonistes de High School Musical o Hannah Montana.

Consolidació a Europa

Tots els productes de Tèxtil Tarragó estan fets amb materials de la més alta qualitat. Així mateix, tots són d'actualitat pel que fa a disseny i modes. La diversitat dels seu's productes i de les seves activitats constitueixen part dels secrets de l'èxit. Aquest èxit els ha portat a fabricar tot tipus de tovalloles a mida per al ram de l'hostaleria amb l'anagrama que es desitgi. Això els ha portat a treballar en les primeres marques.

Dins del plan de futur de Tèxtil Tarragó s'han marcat l'objectiu de consolidar-se a Europa com a referent en el sector de les tovalloles amb llicències de marques, a més d'ampliar les seves col·laboracions per tal de garantir la màxima qualitat i servei als seus clients.

Dos mil clients

Actualment l'empresa Tèxtil Tarragó té uns dos mil clients repartits en diversos punts de la geografia d'Europa. Formen part de sectors tan diferenciats com grans centres comercials, hipermercats, botigues de records, de regals, d'objectes per a la llar i d'esports, o del sector hoteler. Entre aquests clients consten El Corte Inglés, Hipercor, Caprabo, Carrefour, Al Campo, Expomobi, Dulce Bebé i La Mallorquina. A més, la seva estratègia comercial els obliga a donar suport a la promoció dels seus productes amb l'elaboració de diversos catàlegs, articles i reportatges. Així mateix, són presents a la Fira Tèxtil de València, la Fira Heimtextil a Frankfurt i la Fira Planet Futbol.

Primeres marques

Tèxtil Tarragó treballa amb les primeres marques que hi ha actualment en el mercat. Així, elabora tot tipus de productes de ris a mida amb l'anagrama o logo que es desitgi per a campanyes de publicitat o de marxandatge, com ha s'ha fet per a diverses empreses, com per exemple Coca-Cola, Mercedes, Seat, Opel, Colacao, Caja Madrid, Catalunya Ràdio, etc. A més, també proporciona la possibilitat d'aprofitar els productes amb llicència per ser utilitzats en campanyes publicitàries o promocional. Una bona mostra d'aquestes accions és la presència que té en els catàlegs de regals de les gasolineres BP i de les entitats Caixa Girona i Caixa Manresa, entre d'altres.

ISABEL TARRAGÓ

«Ronaldinho ens feia vendre més tovalloles que Messi»

Ò. PINILLA
Ja fa 17 anys que estampeu tovalloles.
–«Vam començar fa disset anys, a Arenys de Munt, en un petit magatzem, en uns baixos. Posteriorment, quatre anys més tard, ens vam traslladar a Llagostera, a unes naus industrials. I ara ja en fa un parell que som a Vilobí d'Onyar.»
–Què treballeu, sobretot?
–«El producte que treballem més són les tovalloles, i després tenim barnussos, davantals, pitets, coixins infantils. Vaja: molts tipus de tèxtils per a la llar.»
–Però el que us diferencia és que treballeu amb llicències.
–«Sí, sobretot treballem amb la compra de llicències i en fem els productes oficials. Per exemple, nosaltres tenim l'exclusivitat de la tovallola del Barça i d'altres productes tèxtils. Així, en principi, ningú no pot vendre cap tovallola amb l'escut del Barça que no siguem nosaltres.»
–Però la realitat n'és una altra.
–«La realitat és que hi ha un munt de gent que es dedica a les falsificacions i nosaltres en patim les conseqüències. El problema és que hi ha molta gent que es dedica a falsificar, i pocs mitjans policials per combatre-ho.»
–Quin és el vostre producte estrella?
–«Sens dubte són tots aquells productes relacionats amb el Barça. Del Madrid, per exemple, ho hem deixat córrer, perquè no en veníem: no assolien els mínims.»
–Messi és bo al camp, però no mediàticament.
–«Sí. I això es nota en les nostres vendes. Per exemple, de tovalloles de Messi hem venut unes 2000 i de Puyol unes 300. En canvi, de Ronaldinho, se'n van vendre unes 30.000.»
–I què se n'ha fet, de les tovalloles de Ronaldinho?
–«Intentem treballar per avançat i, si veiem que un jugador està a punt de marxar, les liquidem abans d'hora.»
–Vosaltres no fabriqueu el producte.
–«No. Nosaltres ens dediquem a comprar les llicències, sol·licitar als nostres fabricants que confeccionin el producte i després el distribuïm.»
–I qui s'ocupa dels dissenys?
–«Nosaltres mateixos, que tenim un equip de dissenyadors. Fem la proposta a la marca a la qual comprem els drets i, si li sembla bé, llavors després distribuïm el producte.»

Les falsificacions, un problema de difícil solució

Tots els productes que distribueix Tèxtil Tarragó estan regulats per la llei, ja que els responsables del negoci han comprat les llicències als seus propietaris. És a dir, perquè Tèxtil Tarragó pugui fer tovalloles del Barça, ha hagut de comprar la llicència a l'entitat blaugrana. I són exclusivament ells els que poden distribuir tovalloles del Barça. Però la realitat és una altra. Podem trobar molts establiments o punts de venda ambulant amb productes que no són legals, és a dir, que si llegim l'etiqueta de la tovallola que hem trobat del Barça no hi figuri el nom de Tèxtil Tarragó. Això significa que el producte no ha passat pels conductes legals, i per tant que no té les garanties de qualitat que certifiquen les distribuïdes per Tèxtil Tarragó. A més, la distribució i venda de producte falsificat suposa un greuge econòmic molt important per a l'empresa gironina. Policialment, aquests delictes també són perseguits i castigats, però el problema és que al món hi ha moltes empreses que es dediquen a la falsificació, i la seva persecució es fa en comptagotes.

Teixits 100 % cotó

Els responsables de Tèxtil Tarragó treballen amb productes que estan fabricats amb el 100 % de cotó. Pel que fa a les tovalloles, no fan servir teixits sintètics ni barreges de productes, sinó que treballen amb cotó d'altíssima qualitat. La matèria primera els la proporcionen directament països com ara Egipte, el Brasil o la Xina.

El Barça, l'estrella

El producte estel·lar de Tèxtil Tarragó és indubtablement el FC Barcelona. L'empresa gironina té llicències per als pitets per als nadons, tovalloles amb les imatges dels jugadors i l'escut, davantal de cuina, estores, bosses, etc., i recentment ha estrenat l'estand del Barça.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.