Altres

Super Mario en fa 35

El lampista més famós del món dels videojocs està de celebració. Nintendo ha aprofitat aquest aniversari per presentar noves versions de títols ja coneguts

En els últims anys, han aparegut molts personatges protagonistes de videojocs. Noms com Solid Snake, Ellie, Jill Valentine, Kratos, Marcus Fenix i Jin Kazama són alguns dels més famosos, però al mateix temps són pràcticament desconeguts per a la majoria del gran públic. Molt pocs tenen un reconeixement més enllà del dels aficionats.

Un d’aquests escassos personatges és Mario. El lampista de Nintendo va ser creat pel llegendari dissenyador de videojocs Shigeru Miyamoto. Es pot dir sens dubte que l’icònic personatge és l’equivalent de Mickey Mouse en l’animació o de Superman en els còmics. Un heroi que, sense necessitat d’haver-hi jugat mai una sola partida, és fàcilment recognoscible per a tothom.

El lampista està en actiu des del 1981 i s’ha convertit en tota una icona del gènere. L’èxit d’aquest personatge bigotut va arribar per sorpresa. La seva primera aparició va ser a Donkey Kong, un videojoc que va veure la llum en les màquines recreatives de l’època. Amb el nom de Jumpman, la seva missió consistia a rescatar la seva estimada d’un goril·la que llançava barrils al llarg de diverses pantalles.

Va ser en la seva segona aparició, Donkey Kong Jr. (1982), quan va adoptar el nom de Mario. Un any després, va protagonitzar la seva primera aventura en solitari. O gairebé, ja que hi va debutar el seu germà Luigi. Mario Bros. era un joc de plataformes destinat a les màquines recreatives, en què, a més de conèixer el seu germà, ens vam dedicar a netejar diverses canonades, eliminar tot tipus d’amenaces i recollir els ítems que ens oferien. La seva adaptació per a la consola Super Nintendo el va convertir en un dels títols més venuts de la història.

Però l’èxit definitiu va arribar amb el joc de plataformes Super Mario Bros. Va sortir a la venda al Japó el 13 de setembre del 1985 i va revolucionar la indústria amb el seu reconegut desplaçament lateral. Des d’aleshores, la companyia de Kyoto ha convertit l’icònic lampista en el seu emblema i ha creat una franquícia milionària al voltant del personatge, amb una gran quantitat de productes derivats.

El bigoti dels videojocs

El 2020, Super Mario celebra 35 anys i Nintendo aprofita aquesta efemèride per esprémer la nostàlgia, una manera segura d’acontentar la major part dels seus fidels seguidors. El primer anunci ha estat la disponibilitat d’un recopilatori amb quatre jocs clàssics de l’època de Super Nintendo anomenat Super Mario all-stars. Inclou Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3 i Super Mario Bros.: the lost levels, la seqüela japonesa del títol original descartada per al mercat occidental per la seva dificultat. Només està disponible per a descàrrega en Nintendo Switch . En format físic, però, en edició limitada, ja podem trobar Super Mario 3D all-stars. Un joc que inclou tres títols imprescindibles del lampista més famós i en exclusiva per a Nintendo Switch: Super Mario 64, Super Mario sunshine i Super Mario galaxy.

Una de les sorpreses anunciades va ser Mario kart live: home circuit. Un joc que fa ús de la realitat augmentada i que permetrà crear els circuits de curses de Mario en qualsevol indret del nostre domicili o allà on siguem. Els jugadors podran dissenyar els circuits a casa, amb la imaginació com a únic límit. A més del joc que podrem gaudir a la nostra consola Nintendo Switch, fa ús d’un kart teledirigit que es desplaçarà en un entorn real, però que podrem veure en pantalla com si es tractés del clàssic Mario Kart. El joc i el vehicle es posaran a la venda el dia 16 d’octubre. Caldrà esperar fins aleshores per descobrir si assoleix l’èxit que se li augura o no.

La nostàlgia ven

Un mes després, el 13 de novembre, la nostàlgia prendrà forma amb Game & watch. Una rèplica de la primera consola portàtil de Nintendo, pensada principalment per a col·leccionistes, i que inclourà tres jocs: Super Mario Bros., Super Mario Bros.: the lost levels i Mario ball. I, com a part de la celebració de l’aniversari de Mario, l’editorial catalana Norma Editorial té previst editar abans de finals del 2020 un llibre espectacular i luxós titulat El arte de Super Mario Odyssey, un volum amb els dissenys del joc amb el mateix títol que es convertirà en objecte de desig dels fans del personatge.

I, ja amb vista al 2021, concretament per al 12 de febrer, Nintendo posarà a la venda un altre remake: Super Mario 3D world + bowser’s fury. Una recuperació de l’aplaudit títol de Wii U, amb algunes novetats en la jugabilitat i amb joc en línia per a quatre jugadors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.