Economia

La moda sostenible, una aposta de futur per al tèxtil

La 3a Setmana de la Moda de Girona ha tancat amb més d’un miler d’assistents

Els experts i les empreses que ahir van participar en la jornada de debat que es va dur a terme al centre cultural La Mercè de Girona, en el marc de la tercera Setmana de la Moda, GiModa, van coincidir a assenyalar que la tendència en el sector de la moda és anar cap a la sostenibilitat i que és l’etiqueta de futur del tèxtil català. “La moda sostenible és una demanda del mercat, fa que l’impacte del producte en el medi ambient sigui net i ajuda les empreses a oferir uns valors al consumidor i a diferenciar-se”, hi van afegir. Amb tot, van coincidir a indicar que el procés serà lent i que cal educar al consumidor per aconseguir el canvi cap al consum sostenible.

En la jornada de debat hi van participar experts i empreses capdavanteres en l’adopció de processos sostenibles. “Davant la globalització, la sostenibilitat certificada ens permet diferenciar-nos”, va assegurar Héctor del Arco, director comercial de S. Vilarrassa, empresa de filatura de Besalú dedicada a fabricar fil reciclat.

La responsable de disseny de l’empresa de calçat Toni Pons, Begoña Morando, va dir que “el producte té ànima i s’ha de valorar”. Pel que fa a Miquel Rovira, cap de sostenibilitat d’Eurecat, “la tendència és anar cap a l’economia circular perquè ofereix beneficis mediambientals i econòmics”.

La Setmana de la Moda es va cloure ahir i aquest any ha reunit més d’un miler de persones en diferents activitats i desfilades que han convertit la ciutat en l’epicentre del sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia