turisme
promoció
Banyoles dóna incentius al turisme familiar
Per tercer any consecutiu, l'Ajuntament i una part dels establiments del sector ofereixen descomptes, regals i activitats especials a aquests visitants en temporada baixa
La tercera edició de la campanya Vine en família i et regalem Banyoles comença avui, adreçada als grups de famílies amb criatures de fins a 11 anys, que s'allotgin a la ciutat un mínim de dues nits. L'experiència es repeteix –va explicar ahir la regidora de Comerç i Turisme, Joana Vilà– perquè els negocis implicats i el consistori consideren que les dues primeres campanyes van anar molt bé, però n'han avançat un mes l'inici. Es tancarà, com fins ara, per les festes de Nadal.
L'oferta consisteix a regalar l'allotjament a la mainada; tenir l'entrada de franc als museus per als menors de 16 anys; viatjar gratis a la barca Tirona els nens i nenes, sempre que els acompanyi un adult; disposar d'un 2x1 en les entrades al parc infantil Planeta Màgic; tenir un descompte del 50% en els viatges al Tren Pinxo (el carrilet urbà) per als nens i nenes, i la gratuïtat en 70 activitats programades, que són des de visites guiades fins a contes amb titelles, passant per sortides naturalistes.
Un joc pel barri vell
Una novetat d'aquest any és Entre la pedra i l'aigua, un joc pensat perquè els que s'acullin a la campanya descobreixin el barri vell de manera lúdica. Els participants, orientats amb un plànol, han de desplaçar-se per 13 punts del centre i respondre les preguntes sobre història i patrimoni local que se'ls va plantejant en el recorregut.
D'altra banda, es manté l'obsequi d'un joc d'imants (Banyoles magnètica) per als visitants que portin justificants que han visitats els museus, han comprat als comerços, han anat a dinar als restaurants adherits a la campanya, han pujat a la Tirona o han anat amb el Tren Pinxo.
LA XIFRA
Sis allotjaments i deu restaurants
En la campanya no hi participen la totalitat dels establiments del sector turístic i de restauració de Banyoles. Aquest cop n'hi ha 16 d'implicats (deu restaurants i sis allotjaments), una mica més que l'any passat perquè, si bé s'ha perdut un allotjament, s'han guanyat restaurants. Quant a servei, s'hi ha afegit el Tren Pinxo. En l'última campanya hi van participar 55 famílies, una xifra que el consistori considera satisfactòria, però que es confia que vagi creixent en pròximes edicions.