La Borsa
Més valors
Economia

turisme

El Patronat de Turisme posa els ulls en el potencial de visites d'esportistes

L'ens engegarà el 2017 una línia específica de promoció per atraure proves o estades d'entrenament

El Cercle d'Infraestructures repassa diverses iniciatives

El turisme esportiu –que a més dels participants en proves o grans esdeveniments pot englobar els centenars o milers d'espectadors de les competicions– ha esdevingut un nou segment cobejat per assolir la desestacionalització de l'activitat més enllà de la temporada d'estiu, els ponts i la Setmana Santa. I el Patronat de Turisme Girona-Costa Brava el vol explotar. La directora de producte de l'ens, Anna Vendrell, va avançar ahir que l'any vinent posaran en marxa una línia de promoció centrada en l'esport i els atractius geogràfics, hotelers i meteorològics de la demarcació, diferenciada del vessant més genèric del turisme actiu i les activitats a l'aire lliure, on l'han englobat fins ara.

Vendrell va fer l'anunci en la vintena jornada del Cercle d'Infraestructures de la Costa Brava, dedicada ahir al castell de Calonge a analitzar diferents propostes de les administracions i la iniciativa privada per aprofitar el potencial de les infraestructures esportives. En el debat, coorganitzat amb les Cambres de Comerç de Palamós i Sant Feliu, Vendrell també va destacar que diferents municipis de les comarques gironines ja han anat explotant el turisme esportiu arran de la creació del segell oficial de destinació de turisme esportiu (DTE) de la Generalitat, i va recordar l'impacte d'esdeveniments com ara el Mediterranean International Cup (MIC) de futbol, el campionat del món de surf de vela. La nova aposta del Patronat, el juny del 2017, serà el Sea Otter Europe Bike Show Costa Brava Girona, un esdeveniment nascut als Estats Units i centrat en el món de la bicicleta, que volen que arrossegui milers de persones entre les proves i l'exposició firal.

Per la seva part, el secretari general de l'Esport, Gerard Figueras, va dir que la Generalitat manté la iniciativa de subvencionar esdeveniments i proves que fomentin el binomi esport turisme, engegar altres DTE i potenciar segments com ara el mercat de cap de setmana entre turistes de proximitat que practiquen algun esport o el públic sènior. El gerent del Club Nàutic Costa Brava, Andor Serra, va subratllar des del sector privat el potencial de la Costa Brava per practicar la vela esportiva i l'oferta de serveis que, a més de la competició, la fan atractiva per a estades d'entrenament.

Cal que hotels i càmpings hi acompanyin

Entre els assistents al debat, pocs dubtaven del potencial de la demarcació per atreure professionals i amants de l'esport, però no hi van faltar veus que lamentaven que determinades competicions, com ara les d'esports d'aventura, demanden places de càmping o hotels que fora de l'estiu romanen tancats. Vendrell va admetre l'handicap, que també pateixen quan organitzen expedicions promocionals amb operadors turístics de l'estranger o periodistes especialitzats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.