Economia

Foeg premia Globalimar, Grup Blanch i Astech

Reconeix a l’empresa del sector automobilístic fundada per Àngel Blanch la trajectòria de més de 80 anys

A les altres dues, l’emprenedoria en plena crisi

La vuitena edició de l’Escola d’Estiu Jordi Comas de la Foeg va dur-se a terme ahir amb el reconeixement a tres empreses per la seva trajectòria d’èxit: Grup Blanch, de Fornells de la Selva (com a empresa de llarg recorregut), Globalimar, de Llagostera, i Astech, de Cornellà del Terri.

En el cas de Grup Blanch, fundada fa més de 80 anys per Àngel Blanch, la patronal li reconeix l’expansió després de quatre generacions, amb més de cent treballadors, representació de diverses marques automobilístiques i una facturació anual de 60 milions. Amb la recent fusió amb Grup Andreu, doblaran registres i formen el primer grup gironí del sector.

Pel que fa a Globalimar Europa, fundada el 2008 i capitanejada pel seu president, Joan Mestres Coll, i pel seu director general, Jordi Martí Mestres, i amb 30 treballadors, importa i comercialitza productes de mar congelats. La companyia ha anat creixent els darrers anys i des del 2012 ha doblat el negoci.

Finalment, Astech Food Machinery, amb seu a Cornellà del Terri, va ser creada l’any 2012 per tres joves enginyers. Després d’una primera etapa dissenyant i construint maquinària a mida per a la indústria alimentària es va anar especialitzant en els sistemes de tall amb serra automàtica. Actualment és referent mundial en aquest sector i exporta a tots cinc continents. El 2018 va facturar 3,1 milions d’euros i va créixer del 50% respecte de l’any anterior. Astech inverteix un 10% de la facturació en R+D. Tot plegat l’ha portat a situar-se entre les 1.000 empreses europees amb un creixement més ràpid, segons el rànquing del Financial Times.

L’Escola Jordi Comas es consolida

Pel que fa a la jornada empresarial –coorganitzada per la Foeg, l’empresa gironina Tick Translations, de serveis lingüístics i consultoria internacional, i l’Ajuntament de Palafrugell a l’auditori del Museu del Suro–, tenia aquest cop com a lema Liderar en un món global, negocis internacionals: el cas de Rússia i Emirats. La patronal ha volgut enguany fer un pas més i oferir una visió molt àmplia d’experts sobre les característiques polítiques i socials i les diferències interculturals amb aquests dos territoris. També hi va haver una taula rodona amb la participació de Tomàs Llistosella, export manager de Frit Ravich, Ferran Ribalta, director general d’aigua de Sant Aniol, i Laura Liarte, CEO de Hohner Automáticos, que van explicar experiències en exportació, moderats per l’expert en dret internacional Joaquim Llimona. La secretària general d’Empresa, Marta Felip, va valorar la consolidació de la iniciativa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia