Economia

Sofía Rodríguez-Sahagún

Directora de Transformació Digital del BBVA Espanya

“Treballem per fer una banca digital més personal”

El BBVA es manté al capdavant de la banca mòbil a escala mundial per tercer any consecutiu. Així ho ha publicat la firma Forrester Research en l’informe ‘The Forrester banking wave: global mobile apps summary’

Com es prepara un banc com el BBVA per ser el número 1 tres anys consecutius?

La transformació digital és a l’ADN del nostre banc. Vam iniciar aquesta aposta fa més de deu anys i això és un avantatge competitiu clar. Hem integrat professionals d’àmbits de coneixement molt diferents, fet que, amb una metodologia de treball agile, ens dona la possibilitat de lliurar experiències de valor per als nostres clients. Aquesta nova forma de treball col·loca el client en el centre. És a dir, l’eix de l’activitat són els clients i el seu feedback és la clau dels nostres desenvolupaments i funcionalitats, participen amb nosaltres en àmbits que van des de la conceptualització fins al seu desenvolupament i implementació.

En aquesta ocasió l’informe ha inclòs una sèrie de neobancs i el BBVA se situa per sobre, què ha valorat Forrester per situar el BBVA per sobre?

Sí, aquesta és una novetat d’aquest any. Hi han participat diversos neobancs i, malgrat que Forrester reconeix que aquest tipus de bancs connecten bé amb un públic jove, efectivament s’ha situat el BBVA en una posició superior.

Forrester destaca el treball del BBVA pel que fa a la funcionalitat, quin marge de millora té, en aquest àmbit, el banc?

Sempre hi ha marge per seguir millorant. Seguirem treballant per millorar encara més la usabilitat, la recerques i la navegació perquè el journey dels clients a través de l’app sigui encara més convenient i àgil.

Igualment, Forrester destaca les funcionalitats d’assessorament que integra l’app del BBVA. Quines novetats tenen previst incorporar-hi?

Aquest any hem incorporat una gran novetat entre les nostres funcionalitats: Programa el teu compte, que permet automatitzar certs processos que fins ara es feien de manera manual. Els clients ho han valorat molt positivament, ja que des del seu llançament vam superar les 100.000 regles. Els nostres clients ja disposaven del BBVA Bconomy, que els permet tenir una previsió calendaritzada de totes les despeses.

Quins són els pròxims passos en l’estratègia de transformació del BBVA?

Estem completant els productes i serveis que es poden contractar i gestionar a través de l’app, el que anomenem end to end, en productes com ara assegurances de cotxe i llar. També aprofundirem en la personalització dels serveis, finalment, seguirem apostant per garantir la privacitat i la seguretat per als nostres clients.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona