Economia

Inversió de 24.000 milions per al vehicle elèctric

El govern espanyol presenta un pla estratègic publicoprivat per dinamitzar el sector que inclou la injecció de 4.295 milions dels fons europeus

Es desenvoluparà entre els anys 2021 i 2023

El Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (Perte) del vehicle elèctric i connectat (VEC) suposarà una inversió de vora 24.000 milions d’euros entre els anys 2021 i 2023, dels quals la majoria seran inversió privada feta per les empreses i 4.295 milions dels quals els aportarà el govern espanyol gràcies als fons europeus Next Generation. El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, que va presentar ahir el projecte de col·laboració publicoprivada, va destacar que aquest Perte és un dels principals projectes de transformació industrial gestionats a Espanya i Europa en les últimes dècades. “La nostra prioritat és la recuperació econòmica, social i territorial. I per aconseguir una recuperació vigorosa no ens podem conformar amb tornar al punt de partida previ a la Covid, sinó transformar la nostra economia”, va dir. El pla inclou ajuts per dotar l’Estat d’infraestructures per al vehicle elèctric i també ajuts per a l’impuls a la fabricació dels segments centrals de la fabricació d’aquests vehicles.

És previst que el Perte del cotxe elèctric sigui aprovat avui pel Consell de Ministres. Segons les estimacions del govern espanyol, l’aplicació del pla podria generar fins a 140.000 nous llocs de treball i la contribució al PIB podria estar entre l’1% i l’1,7%. També s’espera que l’any 2023 es podrien assolir els 250.000 vehicles matriculats i entre 80.000 i 110.000 punts de recàrrega habilitats.

Salt endavant

Amb el pla es preveu, a més, que l’aportació de la indústria de l’automoció al PIB espanyol faci un salt qualitatiu i passi a representar el 15% l’any 2030, segons va assegurar Sánchez, qui va insistir que el programa permetrà també una transformació del país, ja que tindrà un impacte territorial “formidable”. A l’Estat hi ha disset fàbriques repartides en deu comunitats autònomes, i és previst que s’impulsi una gran xarxa de proveïdors (actualment està formada per unes mil empreses). Espanya és el segon país europeu en fabricació de vehicles, activitat que representa l’11% de la facturació industrial.

La companyia automobilística Seat i el grup Volkswagen tenen un paper protagonista en el Perte, segons recollia Efe, tot i que també hi participen una quinzena d’empreses entre les quals hi ha noms com ara Iberdrola, Telefónica i CaixaBank.

LA XIFRA

19.700
milions d’euros
s’estima que serà la inversió privada en el sector entre els anys 2021 i 2023.

Dos àmbits d’actuació

El pla estratègic del vehicle elèctric consta de dos àmbits d’actuació complementària, el primer dels quals fa referència a les mesures transformadores de la cadena del valor del vehicle elèctric i connectat (és a dir, a fabricants i indústria auxiliar), enfocades als segments centrals de la cadena de valor industrial. Aquí s’inclou un programa per integrar la intel·ligència artificial als processos productius.

L’altre àmbit fa referència a les mesures per facilitar una nova mobilitat i s’hi inclouen el pla Moves III, el Moves Singulars, la llei de canvi climàtic, la regulació dels serveis de recàrrega dels vehicles elèctrics, el full de ruta del 5G i un pla de formació professional, segons va explicar ahir La Moncloa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona