Economia

El Black Friday no convenç el petit comerç

Pimec Comerç creu que és una campanya “mal col·locada” i sovint “fraudulenta”

“El Black Friday cada cop rep més desafecció entre el comerç urbà.” Amb aquestes paraules, Àlex Goñi, president de Pimec Comerç, va començar el balanç de la campanya de Nadal i rebaixes d’aquest hivern, resumit en la consulta trimestral que la patronal efectua sobre els comerciants. L’enquesta revela que, si bé el 2018 el 65% dels comerços interpel·lats participava en la campanya de descomptes prèvia a Nadal, enguany només s’hi ha afegit el 39%. Per Goñi, aquestes taxes indiquen que aquests descomptes just abans de la campanya nadalenca “no són lògics” i formen part d’un “fenomen imposat a partir d’una experiència anglosaxona”.

Goñi considera que qui ha de “posar sostre” a aquestes campanyes han de ser els grans operadors, sobre els quals va recordar que s’ha detectat que entre el 50% i el 60% dels descomptes són fraudulents, “pel canvi d’etiquetes pocs dies abans per simular una rebaixa en el preu o comprant producte d’inferior qualitat per donar-hi sortida durant aquells dies”, segons les inspeccions fetes pel Departament d’Empresa i Treball. El president de Pimec Comerç va sentenciar que aquest tipus de campanyes “no beneficien ningú, perquè el consumidor no és ximple, sap que hi ha trampa i se sent ferit”.

Altres conclusions de l’enquesta tenen a veure amb el panorama d’incertesa econòmica i sobretot amb la pujada de preus. Pilar Mínguez, directora de Pimec Comerç, va subratllar que la despesa mitjana dels clients està experimentant canvis a la baixa, i que, tot i que es mantenen les vendes de productes de franges de preu modest, cauen dramàticament les de gènere més car, fet que confirma que la clientela vol economitzar despeses.

De fet, el 37% dels comerços confirma que aquesta campanya de Nadal ha venut menys que l’anterior, mentre que tan sols el 26% ha aconseguit superar-ne les xifres.

Tot plegat també afecta la liquiditat de les botigues, que mostren “dades preocupants”, com ara el fet que una quarta part dels enquestats tenen problemes en aquest sentit i el 44% en preveuen. Alguns fins al punt de témer no poder pagar proveïdors o deutes pendents, haver de reduir plantilles i en algun cas arribar al tancament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA