Economia

Un 2023 “de rècord” per a les agències

Els preus dels viatges s’han apujat entre un 20% i un 25% més que el 2022

Les Canàries i les capitals europees són les preferides dels catalans

Satisfacció entre les agències de viatges per un 2023 que qualifiquen “de rècord” pel que fa a la demanda, encara que els preus s’hagin apujat entre un 20% i un 25% més que l’any passat. El president de l’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (Acave), Jordi Martí, va explicar dilluns que el sector es troba en un “bon moment”, perquè viatjar “ha passat a ser una prioritat”. Segons una enquesta de la patronal entre els seus associats, un 89% de les agències han superat les reserves de fa un any i un terç afirmen estar per sobre dels registres del 2019. L’Acave assegura que afronta amb “optimisme” aquest pont de la Puríssima i la campanya de Nadal i encara espera reserves d’última hora en els pròxims dies. “En termes generals, el sector es troba en bona salut de vendes”, va assenyalar Martí, que va admetre “preocupació” per l’encariment dels viatges respecte a fa un any. L’Acave va reconèixer que l’encariment dels preus s’ha concentrat sobretot en els vols i l’allotjament, i la previsió és que aquests nivells es mantinguin durant el 2024. “No sembla que hagin de baixar i esperem que no continuïn pujant”, va sentenciar el director de la patronal.

Tot i l’encariment dels paquets turístics, les agències de viatges mantenen que en el seu cas la facturació ha pujat al voltant del 10% interanual. En relació amb la rendibilitat, un 45% de les agències afirmen haver registrat una mitjana superior a fa un any, mentre que un 22% diuen que han mantingut el mateix nivell i un 33% assenyalen que ha estat menor. L’enquesta s’ha fet entre les 450 agències de viatges associades a l’Acave de tot l’Estat.

Pel que fa al pont de la Puríssima i Nadal, Martí va confirmar que el sector ha constatat un boom de demanda. L’enquesta de la patronal revela que més de la meitat de les agències de viatges confien a registrar un increment de vendes d’entre el 5% i el 15% respecte a l’any passat i un 28% són més prudents i esperen igualar les xifres del 2022. Martí també va destacar l’antelació amb què s’han fet les reserves per al pont i Nadal. Així, un 83% de les agències indiquen que la majoria s’han fet entre un i tres mesos abans del viatge, sobretot per aprofitar ofertes i evitar encariments.

Pel que fa als destins, l’Acave indica que durant l’últim mes de l’any els catalans visitaran principalment les Canàries (és un destí habitual en aquesta època pel clima) i les grans capitals europees que tenen els tradicionals mercats de Nadal, com Viena, Berlín, París, Brussel·les, Budapest, Estrasburg i Colmar. Martí també destaca l’augment de demanda de viatges a països “exòtics”, d’Àsia, Oceania i Àfrica. Finalment, pel que fa als turistes que visiten Catalunya, destaquen els procedents del Regne Unit i França, seguits de prop pels dels Estats Units.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El govern crea un fons d’inversió per a projectes tecnològics

barcelona
Economia

Protesta dels treballadors de Correus de Torredembarra

Torredembarra
GIRONA

L’atur puja el mes de febrer un 0,4% a la demarcació

GIRONA
economia

L’atur recula després de quatre mesos a l’alça

barcelona
ECONOMIA

Nou espai virtual de cooperació dels polígons industrials del Vallès

TERRASSA
Girona

Nova IGP Formatge Garrotxa, presentada al Fòrum

Girona

La família, millor si queda fora de la gestió de l’empresa

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

Roba vella per bastir

Barcelona

CTSC aspira a recuperar el transport sanitari a Girona

Girona