Una empresa ajuda els pares i adults a sobreviure a les noves tecnologies
Clipcare té com a objectiu resoldre dubtes del dia a dia sobre programes informàtics, xarxes socials o aplicacions per a mòbil
Carla Nieto i Pau Vila han creat Clipcare, una empresa que té com a objectiu ajudar pares i adults a solucionar els problemes tecnològics diaris d'ordinadors, mòbils i tauletes. “Ens agradaria dir que ens situem en la intersecció entre l'autoaprenentatge i el servei tècnic”, assegura Vila, que comenta que hi ha persones a qui les anomenades noves tecnologies “ja els han agafat de grans i moltes vegades els suposa tot un repte”. És freqüent, segons Nieto, que les persones recorrin a amics o familiars quan tenen un problema tecnològic que no saben solucionar “perquè amb prou feines hi ha serveis o vies que permetin solucionar aquests petits contratemps diaris que tots tenim”. “Quants pares han demanat als seus fills que els ajudin a instal·lar el Whatsapp? O bé que els expliquin com es fa un gràfic amb l'Excel?”, es pregunta Pau Vila. I la cosa on s'acaba aquí. A vegades hi ha persones que es desesperen quan veuen que han esborrat per error tots els contactes de telèfon i no saben com recuperar-los. O bé quan han premut una tecla que no calia i la pantalla ha quedat en blanc, sense aquell text en què feia hores que treballaven.
Clipcare ofereix resoldre aquells dubtes del dia a dia que un usuari es pot trobar. Ofereixen un servei assequible, que no requereixi desplaçar-se a un lloc determinat, “econòmic i de tarifa plana”, insisteixen. “Aquest és el leitmotiv de Clipcare: oferir assistència tecnològica, propera, econòmica i ràpida”, explica Nieto.
L'empresa Clipcare té tres tipus de tarifes mensuals, que van dels 7,99 als 19,99 euros. “Volem donar una resposta ràpida i sense que la factura sigui una incògnita”, expliquen. Les quotes estan en funció del nombre de consultes i el tipus d'atenció que es vulgui rebre (per xat, per telèfon o bé presencial). “Però aquells qui ho vulguin també poden pagar puntualment només perquè els solucionem un problema concret”, hi afegeix Nieto.
Els serveis que s'ofereixen es dirigeixen a tots els usuaris, però sobretot a les persones que tenen entre 40 i 60 anys, perquè “és gent que té coneixements d'informàtica i van amb el mòbil a la butxaca, però també tenen dubtes sobre tecnologia”.
De moment, els dos joves gironins estan totalment immersos a engegar la seva nova empresa. El projecte ha entrat dins el programa Yuzz d'aquest 2014, a Barcelona, un trampolí per a nous projectes empresarials i que va dirigit a joves emprenedors d'entre 18 i 30 anys.
LA XIFRA
LA FRASE
Sempre el mateix interlocutor
Cada vegada que un client es dóna d'alta, automàticament Clipcare li assigna un interlocutor. Des d'aleshores serà sempre aquest expert qui s'encarregarà de resoldre-li tots els problemes. Per contactar amb Clipcare es pot fer per telèfon, per correu electrònic o a través del seu web (www.clipcare.com). I per als que estiguin familiaritzats amb els telèfons intel·ligents, s'ha creat Apps de Clipcare per descarregar-se, des d'on es poden enviar les consultes.