La Borsa
Més valors
Economia

Les empreses catalanes veuen el sector ‘halal' com una via per obrir-se a l'exportació

Alimentària 2016 compta per primer cop amb un espai dedicat a l'alimentació que segueix els preceptes islàmics

La demanda d'aliments ‘halal' -elaborats seguint els preceptes que fixa la religió musulmana- creix a un ritme anual del 20% i mou 500.000 milions d'euros anualment a tot el món. Diverses empreses catalanes han detectat aquesta una oportunitat de negoci com una via per exportar i el saló Alimentària 2016 ha decidit també mostrar tendència un espai habilitat especialment per l'alimentació ‘halal'.

Es tracta del Halal Supermarket, que compta amb diverses categories d'aliments i begudes certificats d'acord amb el compliment d'aquesta tradició islàmica. Vins i caves sense alcohol, carns i derivats (principalment del pollastre), gall dindi, boví i be, dolços, brioixeria i fleca i fins i tot productes gourmet són alguns dels principals productes de l'oferta ‘halal' que es mostra a l'Alimentària 2016.

El responsable de màrqueting de Freixenet, Marc Segimon, ha explicat que la companyia catalana va iniciar el projecte de vendre productes ‘halal' fa tres anys, en detectar “la gran oportunitat” que representa un mercat de 1.700 milions de musulmans. “És gent que potencialment no beu alcohol, però sí que celebra coses com ho fem nosaltres. Què millor que oferir-los un producte que sigui d'acompanyament per les seves celebracions”, ha afirmat Segimon. El responsable de Freixenet ha apuntat que aquest producte s'està introduint en molts països i a Espanya “hi ha una certa comunitat on esperem triomfar”.

Per la seva banda, ell gerent d'Andreu Alimentació, Rafael Andreu, ha assenyalat que la idea de produir pizzes ‘halal' va sorgir en un viatge al Marroc. “Vam veure que hi havia productes semblants, però hi vam apostar i està sortint bé la cosa. És una mercat que costa, però creiem que anirà bé. L'objectiu és consolidar el Marroc i després sortir a d'altres països i fins i tot començar a vendre aquests productes al mercat espanyol”, ha indicat el gerent d'aquesta firma catalana.

A més de les begudes i les pizzes, entre d'altres, el sector de l'alimentació ‘halal' inclou productes com els snacks. El comercial d'African Taste, Alejandro, ha comentat que produeixen un tipus de snack elaborat amb encenalls de vedella, que s'adapta a les normes que estableix la tradició musulmana i compta amb el certificat ‘halal'. “L'objectiu és exportar el 80% i per aconseguir-ho era imprescindible tenir el certificat ‘halal'. El sector dels snacks està en ple creixement”, ha indicat el responsable d'African Taste.

Un segment de mercat den creixement

A més del supermercat ‘halal', Alimentària 2016 organitza una jornada tècnica i un show cooking per promoure el coneixement d'aquests productes, per tal de visualitzar oportunitats de negoci per a la indústria d'aliments i begudes en un mercat amb 1.700 milions de consumidors musulmans a tot el món.

Malàisia i Indonèsia són els països amb més tradició en consumir productes halal. El segueixen els països àrabs, amb el 20% de la població musulmana que ja demanda aquest tipus de productes, i Europa, que amb només el 2,7% de musulmans, representa el 10% del total d'aquest mercat, segons dades de l'Institut Halal.

El 27 d'abril a la tarda tindrà lloc el Halal Congress, on es presentaran les principals tendències i xifres d'aquest mercat. Així mateix, es coneixeran les experiències d'empreses certificades com Dulcesol Brous Promolac i Catalana Pallejà, que ja venen aquest tipus de productes a l'exterior.

Paral·lelament s'oferirà la visió des de països de demanda amb experts de Malàisia i Dubai, i es donaran recomanacions per aconseguir la certificació Halal com a passaport per exportar a mercats de majoria musulmana. Finalment, el xef Pedro Corredor, del Hilton Diagonal Mar Barcelona i amb àmplia experiència en aquest tipus de cuina, protagonitzarà el Halal Showcooking, en el qual crearà un menú exclusivament amb productes Halal aplicats a la gastronomia mediterrània.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Covestro inverteix a Barcelona 5,5 milions per ampliar-hi la producció

Castelló es dota d’un nou ens autònom per al turisme

Castelló d’empúries

Tot a punt per a la setena edició del Fòrum Gastronòmic

girona
comerç

Encesa dels llums

economia

Endesa instal·larà més de 108.000 punts per a cotxes elèctrics

ECONOMIA

El grup de moda TCN presenta concurs de creditors

economia

L’AMB obre expedient a Aigües de Barcelona

economia

Relleu al capdavant del Gremi d’Hotels

economia

TCN presenta concurs de creditors