Economia

El hub de Descarbonització vol començar a operar a Nissan aquest any

El projecte industrial que vol substituir la marca japonesa preveu recol·locar tots els acomiadats i reactivar la producció “durant el segon semestre”

El Hub de Descarbonització (D-Hub), el projecte liderat per QEV Technologies i Btech per reindustrialitzar Nissan, preveu aprofitar les tres plantes de Barcelona, recol·locar la totalitat dels treballadors acomiadats –uns 1.400– i reactivar la producció “durant el segon semestre del 2022”.

Aquest és l’objectiu dels impulsors del consorci, format per diverses empreses nacionals i internacionals, que treballen al costat de la Taula de Reindustrialització de Nissan per formalitzar el traspàs de les tres fàbriques de la multinacional nipona i implementar aquest projecte d’electromobilitat, que fabricaria models elèctrics diferents, com una furgoneta petita i fins i tot un vehicle de mida molt gran.

En un comunicat, l’equip del D-Hub es mostra optimista amb els avanços aconseguits i apunta a gener com un “mes clau per oficialitzar l’acord i poder així centrar els esforços a reiniciar la producció de les plantes al llarg de l’any”.

Els impulsors d’aquesta iniciativa asseguren que la solució empresarial del D-Hub “va més enllà de la substitució de Nissan i el manteniment de la plantilla”, ja que “suposarà un revulsiu per a l’automoció a Espanya amb la creació d’un ecosistema d’innovació en electromobilitat que atraurà inversions de gran importància i transformarà la mobilitat del país en clau sostenible, accelerant així la implantació de la indústria 4.0”.

“El Hub de Descarbonització és un projecte de país, amb una visió integradora i amb un enorme potencial. Estem molt contents i agraïts per la confiança dipositada per liderar la reindustrialització de Nissan”, destaca el conseller delegat de l’empresa de mobilitat elèctrica QEV Technologies, Joan Orús.

El directiu afegeix que el hub aposta per la tecnologia i el talent local, i que no només salvarà els llocs de treball actuals, sinó que anirà “un pas més enllà”. “El nostre objectiu és engegar una nova indústria que situï Espanya en el mapa de la mobilitat elèctrica i que generi nou valor i oportunitats, també per als joves”, remarca Orús.

Segons Rafael Ruiz, conseller delegat del grup d’enginyeria Btech, “aquesta és una oportunitat històrica per reindustrialitzar i donar continuïtat a l’herència de Motor Ibèrica”, però també per demostrar que “en aquest país disposem del talent i de les capacitats tècniques necessàries per liderar una empresa referent en mobilitat elèctrica”. “Per a això, serà clau la implicació del personal de Nissan, que compta amb un equip expert en producció de vehicles d’altíssima qualitat i de primer nivell mundial”, subratlla Ruiz.

L’aliança, ressalten els seus impulsors, “planteja importants inversions en els pròxims 5 anys per a la implementació de projectes capdavanters en mobilitat sostenible”, i prioritzarà el treball amb pimes espanyoles en la prestació de serveis de desenvolupament i equipament.

D’una banda, els socis tractors del D-Hub tenen previst rellançar la mítica marca EBRO, que en el passat va donar nom a vehicles de Motor Ibèrica. El pla també inclou la fabricació de nous vehicles de l’emblemàtica marca Hispano Suiza, i el llançament d’una nova marca comercial centrada en la comercialització de vehicles per al repartiment d’última milla.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia