Economia

Itequia vol explorar els mercats escandinaus

El proveïdor de serveis digitals a mida creix des de fa cinc anys un 20% anual, un ritme que aspira a mantenir o augmentar

Suècia és el primer país que l’empresa barcelonina té previst sondejar com a candidat per oferir-li la seva experiència

Els serveis al voltant de la IA han anat guanyant rellevància en el si de l’empresa

El proveïdor de serveis digitals a mida Itequia té previst expandir-se pels països escandinaus, amb Suècia com el primer mercat que vol explorar, seguit de Dinamarca i Noruega. Oriol Quinquillà, fundador i director d’aquesta empresa que ofereix solucions a mida a tota mena d’organitzacions, observa que “aquests mercats són interessants perquè hi ha una activitat intensa en la contractació de serveis informàtics i, a més, hi ha la facilitat per entendre’s en anglès”.

Amb aquesta expansió geogràfica, Itequia, que té delegacions a Madrid i a Màlaga, vol fer un salt en la seva presència en els mercats forans, que ara mateix representen entre un 10% i un 20% de l’activitat, per mantenir, o augmentar, el fort ritme de creixement, de fins al 20%, experimentat durant els darrers cinc anys, que la van dur a facturar 3,5 milions d’euros l’any passat. Fins ara, l’experiència en els mercats estrangers estava determinada fonamentalment pel treball amb filials de multinacionals com Hartmann (de productes sanitaris), Zurich (assegurances) i Hexagon (tecnologia digital), que van dur l’empresa barcelonina a treballar en altres mercats com ara Alemanya, Suïssa i el Regne Unit. Pel que fa al mercat espanyol, a banda de conrear el dinàmic mercat de Madrid, Itequia vol fer una aposta per consolidar el mercat del sud d’Espanya, a través de Màlaga, ciutat que en els últims temps ha fet una clara aposta per ser un bon entorn per a la tecnologia.

Òrbita Microsoft

Itequia, amb més de 15 anys de singladura i amb experiència amb més de cent organitzacions, és experta en tecnologies Microsoft, i després d’haver estat Microsoft Gold Partner del 2010 ençà, des de l’any passat és Microsoft Solutions Partner. Com destaca Oriol Quinquillà, per accedir a la condició de partner de Microsoft, “has de tenir un grup d’enginyers que tinguin unes certificacions bàsiques en projectes tecnològics de Microsoft i, a més a més, tenir una base de clients operant”. Quinquillà reconeix que “ser soci de Microsoft avala que tens coneixement”. A més, ha permès a l’empresa crear solucions low code (amb poc o cap codi manual) en un termini de temps breu. Les solucions de Microsoft que Itequia ofereix als clients són la migració al núvol, Microsoft 365, per treballar des de qualsevol lloc; eines per organitzar i protegir documents; intranets per col·laborar millor amb els empleats; solucions OKR per mesurar objectius i resultats, i l’adopció de la plataforma Microsoft Dynamics 365, que permet automatitzar i optimitzar els processos de negoci, entre d’altres.

Una altra pota del negoci és el disseny de programari a mida, amb el desenvolupament d’aplicacions per a web, mòbils o d’escriptori, d’acord amb els requeriments del client.

La tercera àrea d’activitat, que l’any passat va guanyar volada estratègica, és el conjunt de serveis i solucions al voltant de la intel·ligència artificial (IA). “A partir de l’any passat, ha esdevingut una àrea important, i ha requerit invertir en l’equip humà, per tal de mantenir un llistó elevat de qualitat.” A partir de la IA generativa, s’han dut a terme projectes de processament de dades i automatització de processos: “En el cas d’una empresa de comerç electrònic, amb la IA li hem resolt la dificultat de localitzar productes a la base de dades per la diferència idiomàtica o els errors en l’escriptura; a un col·legi professional, la IA li ha servit per processar l’entrada per correu electrònic de consultes de diversa índole dels col·legiats per dur-les als departaments corresponents.” Oriol Quinquillà considera que “el negoci al voltant de la IA serà creixent a curt termini, i totes les organitzacions que vulguin un programari a mida s’hi hauran d’adaptar d’alguna manera”. I més, com assenyala Quinquillà, amb l’aparició imminent de GPT-5 i les millores en Gemini i Llama, les IA de Google i Meta, respectivament. Així doncs, en aquests moments, una de les tasques d’Itequia “és ajudar els clients a entrar en aquest món amb l’adopció de Microsoft Copilot, l’assistent d’IA que ajuda a escriure codi, resoldre problemes i aprendre noves habilitats”.

Un altre servei que ofereix aquest proveïdor de serveis digitals i que es diferencia dels altres és la selecció de personal, i ha posat tota la seva experiència en l’atracció i retenció de talent al servei dels clients, una tasca no gens senzilla en un sector tan competitiu com el de la informàtica, amb el servei Itequia Talent.

La consultora Plimsoll, que elabora informes sobre empreses, el 2023 va situar Itequia, pel que fa al sector de programari de l’Estat espanyol, en el top 25 de les empreses amb millor ràting, entre un total de 900. Així mateix, posseeix el segell Pime Innovadora que concedeix el Ministeri d’Indústria.

Itequia
Oriol Quinquillà va fundar l’empresa amb la idea de transcendir la simple condició de proveïdor de recursos i presentar-se com a “experts especialitzats en unes tecnologies seleccionades”.
3,5
milions d’euros de facturació
55
treballadors
2008
any de fundació

Teatre, siderúrgia, farmàcia, bàsquet...

A Oriol Quinquillà li agrada reivindicar que Itequia és un especialista en tecnologia al servei de qualsevol sector empresarial.

Un dels darrers projectes ha estat el desenvolupament d’un nou sistema de gestió de relacions amb els clients (CRM) per al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) que li pot servir per crear i fidelitzar públic per tal d’acostar les arts escèniques a la ciutadania. Amb la siderúrgica Celsa, Itequia ha treballat per millorar els processos a fàbrica a través de l’automatització. Amb la farmacèutica Almirall, ha treballat per automatitzar el procés de gestió de documents. Amb l’Eurolliga de bàsquet, ha afrontat el repte de fer possible tecnològicament el processament de resultats a temps real, a la web, a l’app i als mitjans de comunicació. Un projecte especialment exigent, atès que són molts els usuaris que s’hi connecten.

En l’extensa cartera de clients, també hi podem trobar noms com ara Logista, Acciona, Aigües de Barcelona, Metges Sense Fronteres, Purina, La Sirena, Autopista del Sol, Mecalux, Pimec i Nestlé, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia