Els treballs de la infraestructura del TAV a les comarques gironines es troben ja a la seva recta final. Una dada concloent que demostra aquest fet és que només s'hi han d'instal·lar prop de set quilòmetres de via en tot el tram gironí, que comprèn el recorregut entre Riells i Viabrea i l'estació del TAV de Figueres-Vilafant.
Els set quilòmetres en els quals ara es comencen els treballs que permetran iniciar la instal·lació de via són els 3,5 quilòmetres dels túnels urbans de Girona, incloent-hi l'estació intermodal del parc Central, així com el túnel de poc més de tres quilòmetres de Sarrià i un petit tram de gairebé mig quilòmetre en superfície a Sant Julià de Ramis. En aquest punt del recorregut, encara a la comarca del Gironès es pot veure l'arribada de les vies des del nord. En el tram fora dels túnels de Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis es treballa en l'actualitat en l'execució de la base i la plataforma on s'instal·larà la via. A aquesta altura, l'administrador d'infraestructures ferroviàries (Adif) va executar un pont nou que permet superar la infraestructura i mantenir l'accés a la urbanització Golf Girona, del terme municipal de Sant Julià de Ramis. Als túnels de Girona i de Sarrià de Ter l'estructura que es farà servir serà de via en placa, que suposa que es fa una plataforma de formigó. Aquest procés ja ha començat fa setmanes a Girona, mentre que a Sarrià s'ha emprès ara fa pocs dies, ja que el túnel es va enllestir a principi de mes.
Sense problemes
El tram del sud de Girona que circula per les comarques de la Selva i el Gironès fins a arribar a la ciutat està acabat completament des de fa mesos, ja que ja hi circulen els trens de mercaderies, que al sector de Mas Xirgu enllacen amb la via convencional, gràcies a la instal·lació del tercer rail. Fonts de l'ens públic afirmen que aquest tram ja acabat funciona sense problemes.
Fase avançada, al nord
Adif confirma que en l'actualitat ja tenen una trentena de quilòmetres de via instal·lats entre Sant Julià de Ramis i l'estació del TAV a Figueres, per bé que encara no s'han acabat les obres. Explica també que en aquest tram després de Girona els treballs es troben “en una fase molt avançada”. En aquest cas, els treballs s'estan ara mateix en les operacions tècniques d'assemblatge de la via i els components de la plataforma. Aquest seguit d'operacions van a càrrec de màquines especialitzades En aquest mateix tram septentrional de Girona també es treballa de manera intensa en l'electrificació de la via. Als trams paral·lels amb l'N-II, els conductors poden veure que a la majoria de trams ja hi ha els pals elèctrics, i en alguns llocs s'hi comencen a passar els cables pertinents.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.