Infraestructures

Recoder se sent enganyat per la millora a Rodalies de Madrid

El conseller assegura que Foment no veia òptim per a Barcelona el sistema de senyalització ferroviària que ha estrenat Madrid

Rodalies comença a remuntar després d'haver perdut 19 milions de passatgers

El conseller de Territori de la Generalitat, Lluís Recoder, acusa exalts càrrecs i tècnics del Ministeri de Foment i Adif d'haver-lo enganyat. Mentre els responsables del PSOE al ministeri i Adif, i també tècnics, posaven en dubte que Rodalies de Catalunya pogués millorar amb el nou sistema de senyalització i circulació ERTMS, aquesta moderna tecnologia del TAV s'implantava als trens de Madrid, que l'acaben d'estrenar. “Ens van aixecar la camisa”, no dubta a afirmar Recoder, que espera que “les coses vagin millor [amb els nous responsables del PP], perquè pitjor no poden anar”.

L'European Rail Traffic Management System (ERTMS) és una moderna tecnologia de senyalització i circulació de trens que utilitzen les línies d'alta velocitat i que el fabricant Alstom acaba d'adaptar de manera pionera al servei de rodalia de Madrid. A diferència de la senyalització actual de Barcelona, que obliga els conductors a fiar-se de la seva vista en alguns trams en què es permet avançar amb precaució, l'ERTMS coordina simultàniament la posició, velocitat i temps de frenada dels trens amb la via per la qual circulen, amb els senyals que es troben i amb el centre de control del trànsit. Suposa una millora de seguretat que permet a un tren frenar de manera fiable a menys d'un metre de distància del comboi del davant i evitar xocs com els que s'han produït aquest últim any al túnel del Clot. Per altra banda, després d'haver perdut fins a 19 milions de passatgers en cinc anys, el servei de rodalia de Renfe ha començat a recuperar-se aquest any passat, en què ha guanyat 2,5 milions de passatgers respecte del 2010. Aquell any va tocar fons, amb 103,7 milions, una xifra tan baixa com la d'una dècada enrere i molt lluny dels 122,6 milions que havia assolit el 2005, just abans que el servei es desgavellés per la combinació de les obres de construcció del túnel del TAV a l'entrada de Sants i l'envelliment de les instal·lacions. El primer any de recuperació de Rodalies coincideix amb un augment de l'1,2% dels passatgers del transport públic de tot el país, segons les dades fetes públiques ahir per Recoder. Han estat 990 milions de viatgers per tren i carretera, una xifra que encara no supera el màxim històric de 992,1 milions que es va assolir el 2008, just el mateix any en què s'iniciava la
crisi econòmica.

Denuncien una altra agressió de nit a un revisor

Segons les dades de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), al gener s'han venut 267.180 targetes de deu viatges menys arran de l'extraordinari encariment d'un euro. Per contra, han augmentat les vendes de la T-50/30, la T-Mes, la T-Jove i la T-Familiar en una tendència que el govern català celebra si s'acaba confirmant al llarg de l'any, perquè era l'objectiu buscat amb l'encariment.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.