Infraestructures

infraestructures

Els enginyers s'uneixen al clam per desdoblar l'N-II

Els col·legis afirmen que cap país civilitzat té una carretera internacional en un estat tan deplorable

Veray (PP) assegura al Grup Impuls per Girona que el tram Sils-Caldes es reprendrà passat l'estiu

La Taula d'Enginyeria de les Comarques Gironine es va sumar ahir al clam per demanar a l'Estat la inversió necessària per acabar el desdoblament de l'N-II a les comarques gironines. La taula la integren els col·legis d'enginyers industrials, enginyers tècnics agrícoles, enginyers tècnics industrials i de camins, canals i ports, i en un comunicat s'uneixen a les reivindicacions que ja s'han fet des de diversos àmbits perquè “d'una vegada per totes l'N-II sigui com a mínim una carretera digna”. Tots aquests col·legis consideren que és difícil aconseguir la gratuïtat de l'autopista mentre no es faci el desdoblament de l'N-II a causa de les inversions que Abertis hi ha fet ara amb el tercer carril, i per això consideren que cal accelerar els projectes. “L'N-II és una necessitat social i la vida de les persones està per sobre d'un estalvi econòmic”, afirmen, i culpen “únicament i exclusivament” les condicions de la carretera dels morts i ferits que hi ha hagut en accidents. Finalment, la taula assegura que “no hi ha cap país que es pugui considerar civilitzat que tingui una carretera internacional en un estat tan deplorable com l'N-II”, i culpa d'aquesta situació la planificació “a 750 km de distància”.

Reunió entre el GiG i Veray

D'altra banda, ahir el Grup Impuls per Girona –format per les cambres gironines, la FOEG, PIMEC i el Fòrum Carlemany– es va reunir amb la diputada del PP Concepció Veray, a qui van recordar les necessitats en infraestructures. El GiG va centrar les demandes en l'N-II i va demanar un calendari precís de les inversions al llarg de la legislatura. Veray va respondre que no es preveuen modificacions substancials als pressupostos durant el tràmit al Congrés, però que espera que al Senat es puguin incrementar partides tant per a l'N-II com per al corredor mediterrani. Va assegurar que després de l'estiu ja hi haurà màquines que treballaran en el tram Sils-Caldes, i va deixar per al 2013 el tram entre Sils i Maçanet. Del TAV va afirmar que arribarà a Girona el primer trimestre de l'any que ve, i de l'aeroport, que es vol tendir cap a un model de gestió publicoprivat, més que cedir-la a la Generalitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.