Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Trànsit recomana prudència a la carretera de la vergonya

El director, Joan Aregio, diu que el traçat facilita els accidents i té punts negres que no'arranjaran “d'avui per demà”

El govern podria millorar la senyalització i posar radars a l'N-141e, a Bescanó

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, va dir ahir, en una entrevista a l'agència ACN, que els conductors que passin per la carretera de la vergonya, que va d'Amer a Salt, han d'extremar la prudència, i que les millores que s'han de fer a la via no seran d'“avui per demà”. Segons Aregio, el degoteig d'accidents en una de les vies de més perill, l'N-141e, ha de dependre, de moment, del bon fer dels conductors. “És una carretera dolenta i, mentre no s'arregli, només podem demanar al conductor que s'adeqüi a les circumstàncies.”

Tot i la prudència que reclama Aregio, el mateix director del RCT va reconèixer que la carretera de la vergonya és deficient. “La calçada no fa difícil tenir-hi un accident”, admet. “Qualsevol error [del conductor] es paga molt car. La carretera és dolenta i no funciona, això és evident. Per això, cal posar-hi solució”, va afirmar Aregio.

Solucions temporals

En la mateixa entrevista, Aregio va assenyalar que, entre les solucions temporals que Trànsit podria aplicar, hi ha la possibilitat de posar radars o canviar o repintar l'asfalt. Sense concretar quan i com es faran les obres a la via, que Aregio admet que no serà de manera immediata, el responsable de trànsit del govern admet que ara només poden apel·lar al seny dels conductors. “Bàsicament només ens podem dirigir al conductor.”

Aquesta crida al seny als conductors d'aquesta via de les comarques de la Selva i del Gironès no és, però, una renúncia del director de trànsit a fer una millora global del traçat, però Aregio insisteix en la cautela. “Sé que a vegades això no sembla suficient, però és que d'avui per demà, això és el que podem aconsellar als usuaris.”

Cal recordar que la Plataforma Carretera de la Vergonya reclama millores que permetin tenir “una carretera digna amb una voravia ampla. No volem que ens facin una autopista”, va explicar un dels seus integrants, Albert Roura, durant la manifestació de protesta de quatre-cents veïns de Bescanó, el 12 de gener.

L'endemà de Vila

Les declaracions d'Aregio van arribar un dia després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, anunciés durant la Fira del Fesol a Santa Pau que la Generalitat farà “actuacions d'urgència” a l'N-141e. Vila va dir diumenge al migdia que el govern detallarà aviat quines intervencions s'hi faran. “No només hem fet un estudi”, va explicar l'exalcalde de Figueres.

LA FRASE

Mentre no s'arregli, només podem demanar als conductors que tinguin prudència
Joan Aregio
Director del Servei Català de Trànsit (SCT)

Tres morts en tres anys

El balanç de tres morts en els tres últims anys confirma la perillositat del tram de N-141e i la C-63, que va d'Amer i Salt. L'última mort, la d'una jove de Bescanó, va tenir lloc l'11 de gener a la tarda. De resultes d'aquesta tragèdia hi va haver un manifestació per reclamar solucions l'endemà mateix de l'accident, el dissabte dia 12 al migdia.

Abans, hi havia hagut dues víctimes mortals més. Una veïna d'Amer va perdre la vida a la carretera de la vergonya el 23 de juliol de 2009 a la nit, a l'altura de Montfullà (entre el nucli de Bescanó i Salt). Un any després, el 2010, un vianant va ser envestit per un vehicle en el terme de Bescanó i va perdre la vida. A banda de tot això, en aquesta carretera hi ha hagut més d'un accident amb ferits i, a més, el 16 de març de 2011 hi va haver una esllavissada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.