Infraestructures

Adif vol que es modifiqui el curs del riu Güell

El director general d'Adif anuncia converses amb l'ACA per poder canalitzar també la riera de Pabordia

Culpen de la inundació la brutícia de la riera

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, va explicar ahir que Adif ja està en converses amb l' Agència Catalana de l'Aigua (ACA) per buscar una solució definitiva i evitar noves inundacions, especialment arran del comportament de la riera de la Pabordia amb el riu Güell. Amb tot, el secretari d'Estat va dir que la riera podria haver contribuït, juntament amb el desguàs de la ciutat, “a fer de paret” i provocar la sobtada crescuda que va trencar el mur i va inundar l'estació del TAV. “No sóc expert en això, però sí que és veritat que en aquesta zona hi ha molt de canyissar i material que pot actuar com una paret i provocar que l'aigua pugi”, va destacar Gómez-Pomar

Un ‘by-pass' al Güell

Julio Gómez-Pomar va assegurar, al costat del pou d'atacat de la tuneladora, al Mas Xirgu, i a pocs metres del mur d'obra que va cedir, que per evitar noves inundacions es volia dur a terme una canalització del riu Güell, a la zona del Mas Xirgu i Mas Gri. En aquest sentit, el director general d'Adif, Antonio Gutiérrez, va explicar que ja s'estava en converses amb l'ACA per mirar de canalitzar amb formigó la riera de la Pabordia i modificar el curs del Güell. Precisament, i per evitar noves inundacions, Adif ja va col·locar dissabte a la matinada blocs de formigó de grans dimensions a la zona on hi havia el mur de totxana que l'aigua va enderrocar. Des d'Adif s'assegura que el mur mai es va fer per evitar inundacions, sinó com a mesura de seguretat pels deu metres de caiguda.

Tapar o no tapar

El projecte del TAV preveia que el pou d'atac per on va començar a treballar la maquinària per a la construcció del túnel hauria d'estar tapat. Però això, i en el marc d'una obra inacabada com és la del TAV a Girona, ara fins i tot això està enmig d'un debat tècnic. Gómez-Pomar va explicar que els tècnics estaven estudiant la possibilitat de “no tapar finalment la construcció” que es va fer per entrar la tuneladora perquè “hi ha discrepàncies tècniques”. Segons Gómez-Pomar, s'està valorant que seria “convenient” deixar-lo obert per qüestions de seguretat i accessibilitat als túnels del TAV. “Aquest és un tema realment controvertit per als enginyers. I és per això que s'ha d'estudiar molt a fons perquè pot servir com un canal útil en situacions d'emergència, i això és el que s'ha de valorar atentament”, va dir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.