Sense - El Punt

INFRAESTRUCTURES

Recoder espera que el port de Blanes atregui inversors

El conseller i Marigó coincideixen que, després de l'esforç públic per millorar la instal·lació, ara és l'hora que els privats hi creïn llocs de treball

El club de vela ha de dipositar l'aval per aconseguir la gestió

El conseller de Territori, Lluís Recoder, i l'alcalde de Blanes, Josep Marigó, van coincidir ahir que la millora del port local, un cop completada, ha d'implicar un “revulsiu econòmic” del sector privat en la creació de nous negocis, serveis i llocs de treball. En l'acte d'inauguració de les obres d'ampliació i millora de la seguretat de la infraestructura, que han durat 27 mesos, Recoder va destacar que el nou dic de 595 metres, i amb un espatller reforçat i més elevat, impedirà que l'onatge ultrapassi l'estructura si es repeteix un temporal com el del dia de Sant Esteve del 2008.

Marigó va recordar el llarg procés de definició de les reformes i el patiment dels patrons i els mariners, arran dels estralls que la llevantada de fa tres anys i mig va causar en el dic vell, per les seves embarcacions cada cop que hi havia temporal. L'àrea pesquera –una activitat que va facturar deu milions d'euros l'any passat a la llotja blanenca– s'ha ampliat amb 12.000 metres quadrats d'esplanades. A banda de les 61 embarcacions pesqueres, hi ha 684 amarradors esportius i 32 per a vaixells turístics.

La gestió del club de vela

Recoder també va parlar sobre el concurs per adjudicar la gestió del port esportiu, i va admetre que la proposta del Club de Vela Blanes ha estat la més ben valorada. Malgrat això, l'adjudicació està pendent que l'entitat dipositi la garantia de l'aval econòmic per poder tancar la tramitació del procés.

Pel que fa al projecte de port esportiu a Tossa de Mar, inviable com a mínim fins que venci la moratòria de ports, fins al 2015, el director general de Transports, Ricard Font, va dir que la seva aprovació “dependrà del projecte, el pla de negoci i l'encaix ambiental, urbanístic i econòmic” que defineixin els promotors i l'Ajuntament.

LA XIFRA

26,3
milions
ha costat ampliar i millorar el recer del port blanenc. És l'obra més gran feta per Ports de la Generalitat.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.