Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 2 comentaris Enviar un comentari
barcelonès

Roben totes les papereres d'un parc de Badalona estrenat fa només un any

Uns desconeguts es van endur de nit una dotzena d'aquests elements del mobiliari urbà de la rambla del Gorg

Renovar-los costarà uns 3.500 euros

Els lladres van deixar només els suports de les papereres, en la majoria dels casos Foto: J.N.

Fos qui fos, ja que no s'ha identificat els responsables ni es té indicis de qui podria ser, va actuar de nit i amb molta celeritat. Tot i que la rambla del Gorg de Badalona no és un parc gaire transitat durant aquestes hores del dia, el robatori d'unes tretze papereres d'un parc cridaria força l'atenció. Malgrat tot, això és el que va passar fa dues nits, ja que aquesta zona verda estrenada fa poc més d'un any –i també alguns carrers de l'entorn– es va llevar dimarts sense gairebé cap d'aquests elements del mobiliari urbà. En la majoria dels casos, els lladres només van deixar els suports de les papereres, tot i que en algun també els van arrencar per endur-se'ls.

Dimarts, un cop es va assabentar de la situació, la regidoria de Via Pública de l'Ajuntament de Badalona va començar a renovar les papereres sostretes, unes tasques que van continuar durant el dia d'ahir. Tenint en compte que cada paperera té un cost aproximat de 270 euros, el consistori s'haurà de gastar ara més de 3.500 euros en aquesta despesa. “No podem deixar el parc sense papereres. Ara bé, ja estem estudiant altres models de contenidor que siguin molt més difícils de robar que aquests”, va explicar ahir el regidor badaloní de Via Pública, Daniel Gracia (PP).

Negoci, no pas bretolada

Tant el regidor com la Guàrdia Urbana de Badalona, que està investigant la sostracció i que ja ha incrementat la vigilància a la zona per esbrinar qui la va cometre, tenen força clar el motiu del robatori. “S'intueix de seguida que al darrere de l'actuació hi ha la voluntat de fer negoci, segurament venent el material com a ferralla”, explica el responsable polític badaloní, abans d'especificar el material de què estan fetes aquestes papereres: d'acer inoxidable, força preuat en negocis de reciclatge d'aquests materials. “Per tant, no
es tracta de cap bretolada, ja que cap de les papereres que no s'han emportat han estat malmeses”, conclou.

Gracia assegura que aquesta rambla –situada a tocar d'on, en un futur, ha d'arribar un canal navegable procedent del mar– rep la vigilància policial “prevista”. El regidor també va voler llançar un missatge als ciutadans de Badalona: “Cada setmana tenim incidents d'aquest tipus. Si els veïns en presencien algun, demanem que avisin ràpidament la policia. Tothom ha de ser conscient del cost que tenen per a la caixa de l'Ajuntament, que és de tothom.”

LA XIFRA

230
euros,
sense IVA, és el cost de cada paperera robada. Posar-ne de noves costarà, doncs, més de 3.500 euros.

LA FRASE

La gent ha de ser conscient del cost dels robatoris o de les bretolades al mobiliari urbà
Daniel Gracia
Regidor de Via Pública de l'Ajuntament de Badalona

El vandalisme fa tancar un dia el pont del Petroli

J.G.N.

A banda de la renovació d'aquestes papereres, l'Ajuntament de Badalona també té un maldecap econòmic amb una part del manteniment del pont del Petroli, un antic pantalà de gairebé 250 metres de llargària que es va construir en els anys seixanta per descarregar els bidons que els petroliers duien a una refineria situada a la costa badalonina. Aquesta simbòlica infraestructura es va reconvertir fa dos anys en un passeig que s'endinsa al mar i que de nit està il·luminat amb llums al terra. Des de llavors, però, més d'una vegada s'ha hagut de renovar aquests elements lumínics, ja que gairebé tots havien estat objecte d'actes vandàlics. De fet, el vandalisme és el motiu que ha dut ara l'Ajuntament a renovar tots els llums, de tipus LED. Així, i per tal de fer les pertinents connexions elèctriques d'aquest sistema “més resistent” i eficient, l'accés al pont estarà tancat durant tot el dia d'avui. Pescar-hi i llançar-se a l'aigua des del pont, totes dues accions prohibides, són altres comportaments incívics que s'hi han detectat i que el govern badaloní ha promès que perseguirà.

Darrera actualització ( Dijous, 8 de setembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Sergi S. (Badalona)

La notícia no és exacta. Ja fa vàries setmanes que les papereres no hi són.

avatar Ramiro ALVAREZ HERNANDEZ (BUFALA)

el delito no es el mísmo?, según los dias que pasa?. Aqui si hay alguién vandálico e irresponsables del plan son quienes lo ejecutaron; a quién se le ocurre poner éstas papeleras en un lugar practicamente desierto, como es esa rambla. Es como poner barriles de vino gratis en plena rambla de barcelona. Cuando se debería equipar a aquellas zonas o barrios, en donde si pasan y viven personas, equipamientos en barrios mas necesitados. Ahora bien, quién pide responsabilidad es?, y aquienes?. Ahora será el pueblo quién page las consecuencias de la mala administracción. El cuento se repite, no existen responsabilidad es políticas, como no sale de su bolsillo, todo es salvable, si, con el dinero del contribuyente.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter