El cap de trànsit a Girona, caçat a 160 km/h per l'AP-7
Narcís Clé va ser fotografiat ahir per un radar mòbil, al volant d'un vehicle oficial
Tornava d'una reunió a Barcelona sobre com reduir l'accidentalitat
A causa de la infracció, va dimitir del càrrec
Els Mossos d'Esquadra van enxampar ahir el cap territorial del Servei Català de Trànsit (SCT) a Girona, Narcís Clé, circulant a 160 km/h per l'AP-7. Una patrulla el va fotografiar amb un radar mòbil superant en 40 km/h la velocitat màxima establerta a la via. Quan va ser interceptat, anava en direcció a Girona. Venia d'una reunió que es va fer a Barcelona, que va ser presidida pel conseller d'Interior, Ramon Espadaler, i en la qual es van fixar les bases per reduir un 50% la mortalitat a les carreteres. Clé viatjava sol a l'automòbil i, en ser preguntat posteriorment, va reconèixer l'excés de velocitat, si bé va al·legar que anava en vehicle oficial i que estava de servei. Va ser multat, no obstant, per una infracció que es considera greu i que pot comportar una multa de 300 euros i la retirada de 2 punts del carnet.
La reacció de Clé, d'altra banda, va ser ràpida, ja que ahir mateix a la tarda va presentar la renúncia al càrrec que ocupava. Ho va comunicar tant a Espadaler com al director del SCT, Joan Josep Isern, que van acceptar la dimissió; i per tant, ara s'iniciaran els tràmits corresponents per substituir-lo. Segons el conseller, amb aquesta renúncia, Clé ha demostrat la seva “talla” i “honorabilitat”, per haver admès i ser conscient que la velocitat a la qual anava “és impròpia”.
Clé era a Trànsit des del 1998, quan es van traspassar les competències del servei a la Generalitat. En la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Viària a què va assistir ahir, es va presentar un pla estratègic per disminuir el nombre de sinistres mortals i el d'accidents greus fins al 2020. Els objectius, que vénen marcats per la UE i que Espadaler va qualificar de “molt ambiciosos”, són: abaixar a la meitat la mortalitat a les carreteres respecte al 2010, reduir un 40% el nombre d'accidents greus i un 60% la mortalitat infantil. S'intentarà tenir-lo enllestit a finals d'any i inclourà, entre altres punts, el foment de l'educació viària, la persuasió, l'aplicació de mesures coercitives i la millora de les infraestructures. S'ha creat, a més, un grup de treball especialitzat a mirar de rebaixar la sinistralitat dels motoristes.