Editorial

Ni TAV ni N-II desdoblada, per ara

Malgrat les promeses electorals, l'arribada del PP al govern espanyol ha suposat de moment la paralització de noves adjudicacions en dues obres cabdals per a les comarques gironines: l'arribada del TAV i el desdoblament de l'N-II. L'argument és que els contractes s'han de revisar per donar temps a l'elaboració dels nous pressupostos. El temor, que ens trobem novament davant el relegament d'inversions que ens són del tot imprescindibles.

Pel que fa a les carreteres, la suma d'usuaris de l'N-II i l'autopista al pas pel territori gironí representa, en els trams més transitats, un volum de vuitanta mil vehicles diaris. Aquesta xifra, que per si mateixa hauria d'haver convertit el territori en una prioritat de l'Estat a l'hora de planificar una autovia en condicions, és tan sols la demostració de l'enorme distància que separa les necessitats reals dels ciutadans i les decisions de la política que es cou a Madrid. Tots sabem que l'N-II no ha estat mai un projecte prioritari per a cap partit que ha governat l'Estat espanyol i desgraciadament tot apunta que l'executiu presidit per Mariano Rajoy repetirà els mateixos vicis, ara amb l'excusa perfecta de la crisi econòmica. No hi fa res que aquest sigui un dels principals corredors de la connexió estatal amb Europa, ni tampoc que tècnicament sigui aconsellable desdoblar una via a partir dels quinze mil vehicles diaris. A més, molts trams d'autovia fets a fora de Catalunya ni tan sols superen els deu mil vehicles diaris. Quant al TAV, amb l'obra molt avançada, l'endarreriment podria representar que arribés primer l'alta velocitat francesa que l'espanyola, tot un símbol de la poca importància que l'Estat ens dóna.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.