Opinió

opinió

Estructures per a un estat propi

El govern de l'Estat espanyol ha decidit, finalment i definitivament, desentendre's del desdoblament de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera. Els seus plans passen per una remota connexió de l'N-II amb el quart cinturó. I el tram de 9 quilòmetres, què? I la connexió de Girona amb una zona de més de 200 mil habitants al voltant de Blanes, Lloret de Mar i Tossa, què?

El govern de l'Estat argumenta que, des que l'N-II del Maresme es va traspassar a la Generalitat, aquest tram gironí de l'N-II ja no té, en conseqüència, interès per la Xarxa de Carreteres de l'Estat. Però no està de més fer una mica de memòria en tot aquest procés: l'N-II al Maresme no es va desdoblar mai i el ministre Josep Borrell va optar per una autopista de “peatge tou” que no té res de “tou”. Nosaltres no en tenim la culpa. Mentrestant, no gasten el que pressuposten. La ministra de Foment, Ana Pastor, en una interpel·lació parlamentària que li vaig formular el 26 d'abril de l'any passat, va obrir la porta al traspàs de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera a la Generalitat amb la corresponent partida pressupostària per a la seva adequació. No em sembla una mala idea: traspàs a la Generalitat d'un tram de l'N-II. Estructures d'estat propi per l'N-II, segur que ho faríem amb més ganes!

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.