Política

Pla estratègic d'impuls econòmic al Penedès

Els ajuntaments del Baix Penedès s'uneixen en un pla de desenvolupament econòmic i ocupació

Al setembre s'executaran les primeres accions

Després d'un any de treball sobre el punt de partida del Baix Penedès, amb la implicació de tots els ajuntaments, patronals i representants del sector econòmic, ahir el Consell Comarcal va presentar públicament les línies de treball del nou pla estratègic de desenvolupament econòmic i ocupació. Des d'ara i fins al mes de juliol els grups de treball es reuniran en quatre comissions: de Territori, Formació, Turisme i Comerç, i Indústria. Aquestes comissions prendran com a punt de partida els resultats de les vuit grans línies de treball que es van analitzar en la primera part del treball: el paisatge, la competitivitat, la racionalització de la mobilitat, la desestacionalització del turisme i el comerç, la cohesió social i l'ocupació, la baixa qualificació i la formació dual, la projecció exterior de la comarca i les inversions, i la necessitat de relligar un gran projecte de governança comarcal per definir els problemes comuns i una identitat de comarca.

Els resultats d'aquestes comissions es presentaran el mes de juliol. I a partir del setembre es començaran a executar les primeres accions del pla. El director del pla estratègic, Jaume Amill, confia que al llarg del 2018 “ja es començarà a notar la cohesió de les administracions en un objectiu comú”. Tots els ajuntaments de la comarca s'han afegit al projecte i, entre tots, volen garantir l'impuls privat que necessiten perquè el pla tingui una bona fi.

LA FRASE

Necessitem un full de ruta a partir del qual aplicar projectes concrets d'impuls econòmic
Eva Serramià
presidenta del consell comarcal del baix penedès

Una alternativa a la construcció i al turisme

La crisi econòmica va posar un mirall davant els municipis del Baix Penedès, situant la comarca amb taxes de desocupació d'entre el 25% i el 29% i a la cua de Catalunya en la generació de llocs de treball. Aquesta situació i l'especialització en els sectors de la construcció i el turisme van obligar la comarca a treballar per capgirar la situació. D'això sorgeix el pla estratègic. Els polígons són deficitaris, el sector turístic és estacional i s'ha de treballar en la imatge exterior de la comarca per atraure inversions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia