Política

Atac gihadista a Catalunya

Un “incident” que va acabar atraient l’atenció del món sencer

Nou minuts després de les cinc de la tarda del 17 d’agost, el servei d’emergències de la Generalitat difonia una piulada en què demanava a la gent que no sortís al carrer a causa d’un “incident” a la zona de la plaça Catalunya. Aquesta és la primera informació oficial de l’atemptat de la Rambla, a la qual van seguir quasi 300 piulades i un munt de comunicats sobre el desenvolupament dels fets.

Abans d’arribar a aquell moment crític, els responsables de comunicació del Departament d’Interior havien estudiat com s’havien gestionat les crisis derivades d’altres atemptats gihadistes i s’havia dissenyat un pla amb la idea d’informar la població de les novetats policials i d’altres més de caire de serveis.

La xarxa Twitter va ser el principal canal de difusió de la informació i la piulada més seguida de totes va tenir una audiència potencial de 27 milions de persones. L’objectiu dels experts en comunicació era evitar la profusió de falsos rumors i tallar de soca-rel situacions de pànic com la que es va viure a Tarragona el 1987, quan després d’un atemptat d’ETA hi va haver una fugida massiva de població.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia