Política

Jordi Pujol anuncia que també presentarà una querella per calúmnies

Sense que estigués previst, l'expresident de la Generalitat puja a l'escenari en un míting de CiU a Granollers per assegurar que denunciarà ‘El Mundo'

Jordi Pujol compara les acusacions de corrupció d'ara amb les del cas Banca Catalana

L'expresident de la Generalitat de Catalunya Jordi Pujol ha anunciat aquest dissabte que presentarà una querella per calúmnies per les informacions que el relacionen amb presumptes desviaments de fons a comptes personals en la trama del Palau de la Música. Així doncs, en un míting a Granollers, i sense que la seva intervenció estigués prevista, Pujol ha pujat a l'escenari per anunciar que es querellarà contra el diari El Mundo que ha publicat les citades informacions.

“Ja des de primer moment hi ha il·legalitat, filtració i mentides i per això presentarem una querella”, ha subratllat el president d'honor de CiU. Pujol ha assegurat que els responsables d'aquests “atacs” contra ell, el seu partit i el president de la Generalitat, Artur Mas, “saben que amb pulcritud democràtica i joc net no poden guanyar”.

L'expresident català ha apel·lat els que els ataquen a “rectificar i anar al terreny del respecte”. I, dit això, ha comparat l'actual situació amb el cas Banca Catalana de principis dels 80 per recordar, en al·lusió al PSC, que els que es van comprometre “amb aquella jugada no van guanyar les eleccions al Parlament de Catalunya”.

Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) va anunciar ahir que presentarà una querella criminal contra el diari El Mundo per “injúries greus i calúmnies” al president de la Generalitat, Artur Mas, i a l'expresident Pujol.

Segons va publicar ahir el rotatiu que dirigeix Pedro J. Ramírez, un “esborrany” de la Unitat Central de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) sosté que part de les comissions que les empreses pagaven a CDC a través de la trama del Palau de la Música “s'han desviat a comptes personals dels seus dirigents”.

El mateix diari publica avui que, segons la Policia, la família Pujol té 137 milions d'euros en comptes a Ginebra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.