Societat

rodalies

denunciar incidències

Els usuaris de Rodalies poden denunciar les incidències a través d'una app

La renovada aplicació disposa a partir d'ara d'un formulari per denunciar directament davant l'Agència Catalana de Consum

La renovada aplicació de consum de la Generalitat, Infoconsum, comptarà amb un apartat específic on es recolliran les incidències que pateixin els usuaris de Rodalies de Catalunya per identificar els incompliments que es produeixen en el servei i poder defensar millor els drets dels viatgers. Els consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; i d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, han assistit a la presentació de l'app i han reclamat l'ús de les xarxes socials per facilitar un intercanvi segur d'informació que permeti elaborar un històric que la Generalitat posarà sobre la taula en les reunions que mantingui amb Adif, que gestiona Rodalies.

La nova aplicació de consum de la Generalitat, la primera versió de la qual estava vigent des de 2012, disposarà a partir d'ara d'un formulari en què els viatgers podran denunciar directament davant l'Agència Catalana de Consum les incidències sofertes, ja siguin referents a l'estat de la infraestructura, a la falta d'informació o a l'accessibilitat i puntualitat dels trens, entre d'altres.

D'aquesta manera, la Generalitat, que exerceix d'operador del servei, pretén reduir la “impunitat” del gestor de Rodalies i millorar el servei dels viatgers, ja que segons ha recordat Rull la “transferència incompleta de competències en el servei de Rodalies impedeix una actuació directa per part de la Generalitat”.

El conseller ha opinat que “gràcies a aquesta eina podrem respondre amb contundència a les queixes dels usuaris i donar una resposta de forma no disgregada, insuficient, o merament informativa, com ho fan altres serveis de reclamació, emparant-nos directament en el codi de consum”.

De la seva banda, Baiget ha concretat que la nova versió compta amb altres serveis, entre els que destaquen un apartat de consells per abans i després d'adquirir un producte o un servei d'alertes sobre productes del mercat perillosos per al consum.

Finalment, Rull ha sostingut que és “una prioritat per a la Generalitat oferir un servei de Rodalies digne i estarem a sobre d'això de forma permanent”, si bé ha lamentat que “és trist que les actuacions arribin a cops de tensió i no de proposta i millora”, referint-se així a l'actitud “contundent” de la Generalitat davant la desinversió en aquest servei.

“No ens resignarem a que els ciutadans estiguin desemparats en els seus drets”, ha postil·lat Rull, que ha tancat la seva intervenció assegurant que “la paraula resignació no figura en el diccionari dels catalans”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia