Societat

Municipal

Agències de viatges demanen acabar amb la turismofòbia

S’està elaborant el pla estratègic de turisme de Barcelona 2017-2020

El president de l’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE), Martí Sarrate, ha demanat avui “eradicar la paraula ’turismofobia’ del diccionari” i ha apostat per assolir un pacte públic-privat per gestionar el turisme a la ciutat de Barcelona.

En roda de premsa per presentar les previsions que les agències de viatge tenen per a aquest estiu, ha advertit també del molt que “costa guanyar una bona imatge” com la que té Barcelona.

Sarrate s’ha mostrat “una mica deprimit” perquè el principal problema dels barcelonins sigui el turisme, segons el baròmetre semestral de l’Ajuntament de Barcelona, quan hi ha altres problemes importants com la precarietat laboral o la pobresa.

Segons el president d’ACAVE, estem arribant a un punt en el qual sembla que els turistes molesten, “potser hem de posar murs perquè no passin de l’Hospitalet (Barcelonès)”, ha fet broma, i ha proposat fer campanyes de sensibilització per als veïns perquè vegin que el turisme és important i s’intenta gestionar bé.

Ha dit que se li està donant molt “protagonisme” a les associacions veïnals i que, en aquest debat, tothom ha de dir el que pensa, però estant ben informat.

Segons Sarrate, des de la celebració dels Jocs Olímpics, la marca Barcelona “té molta força” a nivell mundial, però ha lamentat que existeix molta desinformació per part de moltes persones.

Ha recordat que s’està elaborant el pla estratègic de turisme de Barcelona 2017-2020 i ha apostat per posar-se d’acord en la manera en què s’ha de gestionar el turisme.

“Al final ens hem de posar d’acord” per gestionar el turisme, ha assenyalat, encara que ha reconegut que trobar solucions de governança “no és fàcil”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia