Infraestructures i serveis

Proposen ampliar el Prat amb una pista sobre el mar

Els promotors diuen que seria “mediambientalment millor”

ERC i el PSC ja s’hi han manifestat en contra

“Si no encertem amb la solució, d’aquí a deu anys s’haurà de fer un aeroport nou i a 40 quilòmetres de Barcelona, que valdria entre 8.000 i 10.000 milions”, va avisar ahir l’enginyer i empresari Joaquim Coello en la presentació de la proposta de la pista de l’aeroport sobre el mar del grup promotor del qual forma part. Valdria 2.200 milions d’euros (500 més que la d’AENA) i seria “radicalment millor mediambientalment per a la Ricarda i un pas endavant per al delta” perquè té “el menor impacte”, que seria assumible i no afectaria les espècies protegides, com va sostenir l’ecòleg Joandomènec Ros.

Els impulsors van demanar “mesos” de reflexió sobre el projecte, però ERC i el PSC no han esperat i s’hi han manifestat en contra. Republicans i socialistes consideren que “no és la millor opció” en termes mediambientals.

El projecte no és fer una illa, com es va proposar en la dècada dels noranta i s’ha arribat a fer al Japó, sinó fer una plataforma de pilons. Es construiria en quatre anys una pista de 3.500 metres situada a 1.500 metres de la costa i a deu metres sobre el mar, cosa que no afectaria amb soroll greu les poblacions veïnes com Gavà. La plataforma de formigó, suportada per bigues, no impediria el pas de l’onatge, que passaria per sota. De fet, en cas de llevantada tampoc hi hauria problema. També proposen derivar deu milions de passatgers punt a punt a Girona i Reus, connectant-los en 35 minuts al centre de Barcelona amb llançadores d’alta velocitat, que ja estan previstes de construir per al 2026 i el 2028. Amb aquest canvi, es posaria fi a les limitacions de fer servir la pista petita i no caldria canviar l’orientació cada cop. Si ara es fan 90 vols per hora, se’n podrien assolir entre 100 i 110, amb un increment de vols intercontinentals fins als 30.000.

L’exconseller i economista Andreu Mas-Colell va dir que “és una proposta brillant” perquè “és nova” i cal posar-la sobre la taula per obrir debat. “Hem d’evitar la inacció que porta a la inanició de l’economia” , hi va afegir Coello. L’objectiu del grup impulsor, que té de referent els aeroports de Munic i Zuric, és que “el talent d’arreu del món arribi a Barcelona”, sobretot tenint present la connexió que passa per Tòquio i Califòrnia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Iniciativa pionera de gestió de boscos per tal d’adaptar-los al canvi climàtic

la vall de bianya
PATRIMONI

El festival de recreació històrica Tàrraco Viva es dedicarà enguany al Mediterrani

Tarragona

Roses i Castelló celebren les dessalinitzadores

roses / castelló d’empúries
economia

L’Agència Tributària de Catalunya destapa 286 milions de frau fiscal

barcelona
societat

Avancen dos setmanes la precampanya contra incendis a Collserola

BARCELONA
sequera

El govern recorre a les dessalinitzadores flotants i descarta portar aigua amb vaixell

barcelona

Desallotgen els habitants d’una barraca a l’avinguda Massana

RUBÍ

Comiat multitudinari a Terricabras

girona
patrimoni

Denuncien penalment una persona per espoli arqueològic a Gandesa

GANDESA