Infraestructures i serveis

Més freqüències de busos que enllacen Girona amb la Costa Brava i la Garrotxa

El Govern ha anunciat l’increment en les freqüències de dues línies d’autobusos: la que uneix Girona amb Platja d’Aro i Palafrugell; i la que enllaça amb Amer i Olot. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha destacat que amb aquest augment volen “atendre la demanda creixent”. “I aquest 2025 continuarem augmentant les freqüències en més línies”, ha afegit. D’altra banda, preguntada sobre l’aprovació del pla urbanístic del nou Trueta i el malestar que va generar al govern municipal l’anunci del PSC i Comuns de destinar una partida per pagar les expropiacions, Paneque ha evitat entrar “en polèmiques estèrils”. “És la primera vegada que un Govern inicia el procés de licitació, cadascú té la seva responsabilitat”, ha reblat.

L'objectiu del Govern és atendre els increments de demanda a les hores punta, i atendre les peticions d'ajuntaments, viatgers i dels síndics municipals, que havien reclamat millorar l'oferta de transport públic entre Girona i les poblacions de la Costa Brava i de la Garrotxa. 

Concretament, s'augmentaran les freqüències de les línies e3 Girona (que uneix la capital amb Platja d'Aro, Sant Antoni, Palamós i Palafrugell) i la que enllaça Girona amb Amer i Olot. 

Pel que fa a la línia de la Costa Brava, a partir de l'1 de juliol, es doblaran les freqüències els dies feines (de sis a dotze expedicions diàries d'anada i de tornada). I, en caps de setmana i festius, augmentaran de quatre a sis viatges.

En la línia entre Girona, Amer i Olot el creixement és del 50%: de quinze expedicions diàries a vint-i-quatre. "La freqüència, en les hores punta, serà d'un autobús cada 30 minuts", ha destacat la consellera de Territori, Sílvia Paneque. Els dissabtes, l'increment és de sis a deu expedicions; i els diumenges i festius, de cinc a deu viatges d'anada i tornada. En aquest cas, la nova oferta es començarà a aplicar el 30 de juny. 

L'increment de freqüències forma part del Pla de Xoc del Govern per millorar la connectivitat amb autobús a les comarques gironines. Paneque ha destacat que aquest 2025 s'anunciaran més augments en altres línies, però ha deixat clar que no són "anuncis puntuals". "Si no que [els augments en les freqüències] són fruit d'una mirada global per atendre les diferents necessitats".

Les "polèmiques estèrils" sobre el Trueta

D'altra banda, durant la visita de la consellera, els periodistes han preguntat pel projecte del nou Trueta. Fa una setmana, el ple de l'Ajuntament de Girona va aprovar provisionalment l'ordenació urbanística del nou Campus de Salut. L'avenç en la tramitació va arribar en mig d'una polèmica entre l'equip de govern municipal i la Generalitat, perquè el PSC i Comuns van anunciar un acord per destinar una partida pressupostària a les expropiacions dels terrenys on s'ha d'ubicar el nou Campus de Salut. Aquest moviment evitaria que s'hagués de traslladar el parc Jordi Vilamitjana, que és el que demanen els veïns. 

L'alcalde gironí, Lluc Salellas, va criticar que "ningú" de l'executiu de Salvador Illa es va posar en contacte amb el consistori per explicar-los la proposta, malgrat que ell mateix va trucar al president i li va enviar una carta. Com que no va rebre "cap proposta concreta" per part de la Generalitat, el ple municipal va tirar endavant els plans previstos. 

Preguntada sobre aquest tema, la consellera de Territori ha evitat "entrar en polèmiques estèrils" i "en el soroll que de manera interessada o no s'hagi pogut produir". Per a Paneque, "cadascú té la seva responsabilitat": "El Govern municipal s'encarrega de la planificació urbanística, i la Generalitat s'assegurarà que es compleixen els terminis previstos de la millor manera possible". 

Així mateix, la titular del departament ha remarcat que és "la primera vegada que un Govern inicia el procés de licitació" del nou Trueta, i calcula que entre setembre i octubre s'adjudicarà el projecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]