Societat

SOCIETAT

Crítiques al Maresme i a Terrassa per les noves tarifes del transport

El nou model tarifari per al transport públic a l’àrea de Barcelona continua provocant crítiques des d’arreu del territori. Les van expressar primer des dels consells comarcals del Ripollès i el Berguedà, i s’hi han afegit la Coordinadora Preservem el Maresme i l’Ajuntament de Terrassa. En els dos casos lamenten que faci “més atractiu” l’ús del vehicle privat per “la penalització que suposa l’increment d’un 11%” del títol T-casual, que substituirà la T-10. Valoren positivament que s’abaixi el preu de la T-mes amb la nova T-usual, però lamenten que es perjudiqui l’ús esporàdic i la mobilitat en grup o per a les famílies en fer unipersonal la T-casual. I també comparteixen la denúncia històrica del greuge de la tarifació per corones “que discrimina els pobles per raó de la seva ubicació i no de la distància amb Barcelona”. L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, recorda que la T-mobilitat, que hauria de compensar-ho, “no fa més que endarrerir-se i comencem a dubtar si arribarà mai”.

Per a l’entitat maresmenca la millor manera d’incrementar els usuaris habituals del transport públic és millorar les actuals i “deficients” línies ferroviàries i crear una xarxa “real i efectiva amb els pobles de l’interior”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.