Societat

LA CRÒNICA

Gastronomia més emotiva per a després de la Covid

El sommelier Josep Roca (El Celler de Can Roca) ha intervingut aquesta setmana al cicle sobre responsabilitat social en temps de crisi que ha organitzat la UdG. La sessió, en la que va estar acompanyat per la directora de la càtedra de gastronomia, cultura i turisme de la universitat girona, Dolors Vidal, i del secretari general de Càritas de Girona, Martí Batllori, es va enfocar cap al panorama que li espera a la gastronomia i al turisme en la “nova normalitat” sorgida de la Covid-19. En resum, el que caldria -va descriure Roca- és bastir una societat basada en un codi ètic, en una “mirada diferent”, en la combinació de la intel·ligència i les emocions... ben allunyada del sistema consumista inspirat en el “tenir” més que en el “ser” que ens ha conduït a la crisi. En aquest context, la gastronomia ha d’apostar per la sostenibilitat, “consumir Mediterrani” i estar connectada amb els productors de proximitat. “Hem de ser els ambaixadors de la gent del territori”, va afirmar. Al sector turístic, de la seva banda, caldria relligar-lo amb la cultura local (de la que en forma part la gastronomia) i integrar-lo en el territori procurant crear un flux emocional, pensant més en el turista-persona que en la indústria turística. “Menys pompositat i més senzillesa”, va concloure el cèlebre sommelier.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia