Una avaria deixa sense fix un sector de Mas Xirgu
Fa una setmana que no tenen línia telefònica fixa i les empreses afectades denuncien que això els repercuteix en la facturació
Telefónica respon que l’afectació és important i hi estan treballant
Fa una setmana que un sector del polígon Mas Xirgu de Girona està sense telèfon fix, segons va denunciar ahir Ricard Sayeras, el director administratiu de l’empresa Olympia , una de les afectades. Telefónica els ha explicat, assenyala Sayeras, que es tracta d’una avaria important i que els tècnics hi estan treballant. L’avaria afecta també altres empreses de la mateixa nau 7B del polígon Mas Xirgu, com ara Recanvis i Colors, i fins i tot alguns abonats particulars dels carrers veïns.
Ricard Sayeras va explicar que el dijous 16 de setembre a la tarda els telèfons van començar a fallar i l’endemà, divendres, a les vuit del matí, quan van iniciar la jornada laboral es van trobar que no hi havia línia telefònica fixa i només funcionaven els telefònics mòbils i internet. El divendres 17 de setembre van avisar de la incidència Movistar, que els va confirmar l’avaria i que s’hi estava treballant demanant-los paciència. L’empresa Olympia es dedica als recanvis de moto, bicicleta, cotxe i pintura. Ricard Sayeras va explicar que des de divendres passat es comuniquen amb els clients a través del correu electrònic i amb els telèfons mòbils particulars. “Insistim a Telefónica, la qual amb molt bones paraules ho lamenten, però ens repeteixen que l’avaria és molt important i que els tècnics hi estan treballant molt intensament”, recalca Sayeras. El contacte que tenen de la companyia són les persones que atenen els abonats en els denominats “call centers” i “no passes d’aquí”, lamenta Sayeras. També ho han denunciat a través de les xarxes socials . Han aconseguit desviar les trucades que arriben al número fix en una centraleta virtual a un mòbil, però ara només tenen una línia de les quatre que hi havia. “És un desgavell”, diu Sayeras. També es troben en la mateixa situació a Recanvis i Colors. El seu director, Josep Maria Barnada Payet, ha explicat el perjudici que els suposa no disposar de totes les línies: “Hi ha moltes trucades que es perden i això vol dir que els clients no poden contactar amb nosaltres.”
Un dia més, i ja van sis, els clients no poden contactar amb nosaltres a causa d’una avaria que @Telefonica no sap arreglar. @consumcat
— Olympia 2 MOTO (@Olympia2Moto) September 22, 2021
Aquesta setmana sense línia telefònica fixa ha repercutit en la facturació de l’empresa. “Estem facturant un deu per cent menys que l’any passat per aquestes dates”, xifra Sayeras. Tot i l’ús habitual dels mòbils i el correu electrònic per fer comandes, el fix és necessari a l’hora de fer aclariments. “No és només que el client necessiti una determinada peça, és també fer consultes als catàlegs que els clients no tenen.”