La UdG promou a les aules les tecnologies creatives
L’objectiu és oferir un enfocament per aplicar la metodologia Montessori en les activitats tecnològiques a l’aula
El projecte se centra especialment en el context de les escoles multiculturals
El grup de recerca UdiGitalEdu de la Universitat de Girona (UdG), amb una fusió del mètode Montessori i el de les experiències, promourà la inclusió social i l’equitat en escoles multiculturals d’arreu d’Europa. Aquesta és la finalitat del projecte MonTech, que es desplega a través d’activitats tecnològiques motivadores i innovadores, basades en un nou enfocament que fusiona el mètode Montessori amb experiències. La UdG lidera el projecte, que té set socis més de Grècia, Turquia, Bulgària, Romania i Irlanda.
El projecte s’inspira en la pregunta: “Si Maria Montessori encara fos viva, com utilitzaria la tecnologia a l’aula, amb infants i mestres, sense trair els principis de la seva metodologia?”. Per donar resposta a aquesta pregunta, el projecte pretén dissenyar un nou enfocament que parteix del mètode Montessori, però incorporant la tecnologia educativa ( EdTech). L’objectiu és adaptar Montessori al nou context de les escoles multiculturals(escoles amb una quantitat significativa d’infants migrants, refugiats o procedents de minories) i actualitzar-lo amb eines digitals modernes però econòmiques, per a escoles amb pocs recursos materials.
Fase de disseny
Actualment, el projecte està en la fase de disseny i redacció de la guia MonTech per a mestres. En aquesta fase han intervingut, per una banda, els socis experts en el mètode Montessori; és a dir, l’escola Montessori Palau de Girona i el centre de formació Waterpark Montessori International Ltd, que té la seva seu a Irlanda. Per altra banda, també n’ha format part el grup UdiGitalEdu de la Universitat de Girona, com a coordinador del projecte, mitjançant els seus coneixements sobre el mètode de tecnologies creatives.
La fase de creació de la guia culmina aquesta setmana amb un curs de formadors a Girona amb 35 mestres d’escoles d’arreu d’Europa, a través dels socis del projecte. Els formadors seran els encarregats d’ajudar a millorar les activitats de la guia i d’organitzar tallers de formació per a altres mestres de primària dels seus respectius països i, així, millorar la gestió de la diversitat a l’aula a través de les activitats MonTech.En aquesta formació, a més dels mestres dels països que conformen el consorci, hi participaran docents de dues escoles de Salt: El Veïnat i El Gegant del Rec. L’esdeveniment compta amb el suport de l’Escola Montessori Palau, de la Factoria Cultural Coma Cros de Salt i de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, els quals han cedit els seus espais com a seus de la formació.