Reclamen el retorn del Tramvia Blau de Barcelona després de cinc anys sense servei
Va deixar de funcionar el 28 de gener de 2018 per uns treballs de modernització que encara no s’han iniciat
L’organització Promoció del Transport Públic (PTP) ha exigit aquest divendres el retorn del Tramvia Blau de Barcelona, que porta cinc anys sense funcionar perquè en teoria s’havia de sotmetre a una renovació L’entitat i ha mostrat la seva inquietud davant el temor que el tancament acabi sent definitiu, ja que els treballs després de tant de temps encara no s’han iniciat.
📣🚋 La PTP reivindica el retorn del #TramviaBlau en els 5 anys del seu tancament!
— PTP ~ Associació Promoció del Transport Públic (@transportpublic) February 3, 2023
No volem que el tancament "provisional" del Tramvia Blau sigui definitiu!
És un transport d'un alt valor històric i patrimonial que cal recuperar un cop s'hagin fet les reformes pertinents! pic.twitter.com/MNQH1D7bHa
En un comunicat en motiu dels cinc anys de tancament (el 28 de gener de 2018), la PTP assenyala que temen que els treballs de modernització de la infraestructura, motiu pel qual es va suspendre el servei i amb els quals estan d’acord (coincidim en que el servei que oferia el Tramvia Blau en les seves últimes expedicions no era eficient), mai arribin i suposin “la desaparició de l’últim tramvia “clàssic” de la ciutat”.
“Demanem a TMB (l’operador del servei), l’Ajuntament de Barcelona i l’ATM que s’impliquin en la recuperació d’aquest mitjà de transport d’alt interès històric, i que presentin un programa d’actuacions que permeti recuperar el servei a curt/mitjà termini”, han subratllat.
L’entitat considera que era “necessària una renovació profunda” del Tramvia Blau “per adequar-la als estàndards del segle XXI”, encara que denuncien que la modernització de la infraestructura segueix sense iniciar-se.
Els treballs de reforma consistien en una profunda renovació, sobretot pel que fa a vies, catenària i alineació de carrils, amb un pressupost destinat al seu moment d’11 milions d’euros, dins d’un nou contracte-programa 2018-2021.
No havíem sabut gens més fins a una informació periodística durant la setmana passada, que identificava com a motius del retard l’agrupació de tots els elements d’obra en un sol projecte i la suspensió de pagaments de l’empresa adjudicatària”, han afirmat des de PTP.
L’entitat recorda que “el Tramvia Blau és un dels vestigis d’una manera de transport públic molt popular entre l’última cambra del segle XIX i la primera meitat del segle XX a la capital catalana”.