Societat

El Prat perdrà al gener una de les tres pistes per obres

L'aeroport de Barcelona posa en marxa els treballs de millora de la infraestructura

Durant els dies que hi hagi restriccions operatives, les companyies aèries hauran de renunciar a torns de vol

L'aeroport del Prat ha iniciat aquest mes d'octubre les obres de manteniment i millora d'una de les seves pistes, que arribaran al seu punt àlgid el mes de gener, quan s'haurà de tancar aquesta infraestructura. Durant quasi tot el mes l'aeroport del Prat funcionarà només amb dues de les tres pistes i aquesta circumstància obligarà a reduir el nombre de torns de vol de les companyies aèries.

Les obres es fan a la pista 07L/25R, que és la que està a més distància del mar i transcorre entre les terminals T1 i T2. Els treballs s'executen de manera progressiva, des de l'exterior de la pista cap a l'interior, amb la idea que “l'impacte sobre el normal funcionament de la infraestructura sigui mínim”. Això vol dir que l'ocupació de l'espai per on transiten els avions no serà necessari fins al gener. El primer mes de l'any és el que registra una activitat més baixa a l'aeroport i és per això que s'ha considerat que és el moment més oportú per actuar de ple a la pista.

Fins aleshores s'haurà actuat en la renovació de les balises que faciliten les tasques d'aproximació de les aeronaus i la regeneració de l'asfalt dels carrers de rodament, que faciliten els moviments dels avions des de la zona d'embarcament fins a la pista. També s'actuarà al carrer R1 per reduir els temps d'ocupació de la pista.

En concret està previst actuar als carrers de sortida R1, R5 i R6. Pel que fa a les balises s'aprofitarà per posar-hi llums LED, que milloren el rendiment i l'eficiència energètica.

A partir del moment que els operaris hagin d'entrar a la pista i aquesta es tanqui al trànsit, l'aeroport passarà a actuar amb la configuració de nit; és a dir, les pistes encreuades. Aquesta serà la configuració operativa preferent i tindrà com a alternativa una configuració que funcionarà només amb la tercera pista, la que és més propera al mar.

Des de l'aeroport es reconeix que aquesta configuració ofereix una capacitat operativa inferior a la que s'aconsegueix quan es funciona amb les pistes paral·leles. És per això que hi haurà menys torns de vol disponibles i les companyies aèries “hauran d'ajustar la seva operació a la capacitat disponible”, segons Aena. Aquesta circumstància farà modificar els horaris de vol i, en els casos extrems en què la demanda superi l'oferta, s'hauran de cancel·lar vols. La pista que se sotmet a revisió va ser construïda el 1948 i els últims treballs de manteniment s'hi van fer l'any 2005.

LES XIFRES

25
milions
d'euros és el pressupost per executar la millora de la pista, la zona de balises i els carrers de rodament.

LES XIFRES

27
dies
és el temps que Aena preveu tenir tancada la pista. El temps pot escurçar-se segons el ritme de les obres.

LES XIFRES

11
anys
fa que la pista on s'intervé, construïda el 1948, va ser sotmesa als últims treballs de manteniment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]