Societat

Celebren a Llagostera l'Any de la Llum al Mas Roig

Es van oferir activitats en el Centre d'Interpretació de la Sostenibilitat a alumnes de l'escola Lacustària

Alumnes de tercer de primària de l'escola Lacustària van visitar ahir el Centre d'Interpretació de la Sostenibilitat de Llagostera, situat al Mas Roig II. La visita es va emmarcar en els actes commemoratius de l'Any Internacional de la Llum. Durant tot el matí una cinquantena d'alumnes, acompanyats pels seus professors, van seguir les explicacions del doctor Francesc Sureda, que els va oferir una mirada transdiciplinària sobre la ciència, la tecnologia i la vida quotidiana.

Els alumnes van tenir l'oportunitat de conèixer de primera mà com la llum pot convertir-se en treball mitjançant la font solar autònoma. A més, també van tenir l'oportunitat de visitar l'exposició temporal sobre la neteja dels boscos, inaugurada l'any passat amb motiu de l'European Clean Up Day. 

Amb aquesta visita “es pretén fomentar l'interès dels més joves per la tecnologia i les propietats de l'energia i com aquesta influeix en el benestar de la societat”, segons va explicar Sureda.

L'Any de la Llum

Les Nacions Unides i la Uneso van declarar l'any 2015 com a l'Any Internacional de la Llum. El propòsit d'aquest nomenament és apostar per divulgar i demostrar a la societat com la ciència i les tecnologies basades en la llum milloren la qualitat de vida de les persones. Durant l'any s'organitzaran nombroses activitats de divulgació científica per destacar la importància de la ciència i de les tecnologies basades en la llum en àmbits com la salut, les comunicacions, l'economia, el medi ambient i la societat. Aquest és l'objectiu principal de les activitats que s'organitzaran en diferents àmbits educatius i culturals arreu del món.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.